بزرگترین معجزات قرآن

بزرگترین معجزات قرآن

یکى از بزرگترین معجزات

پدیده بى نظیرى که در قرآن وجود دارد، در هیچ کتاب نوشته دست بشر یافت نمیشود. هر یک از عناصر قرآن داراى ترکیبى است.

ریاضى: سوره ها، آیات، لغات، تعداد حروف، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم هاى الهى، طرز نوشتن بعضى لغات، عدم وجود یا تغییر عمدى بعضى حروف در بعضى لغات و بسیارى از عوامل دیگر قرآن بغیر از محتویاتش، همگى داراى ترکیبى خاص هستند. سیستم ریاضى قرآن دو جنبه مهم دارد:

(۱) انشاء ریاضى، و(۲) ساختمان ریاضى قرآن که شامل شماره سوره ها و آیات است. بخاطر این کد ریاضى جامع، کوچگترین تغییر در متن یا ساختمان ترکیبى قرآن، بلافاصله آشکار میشود.


بسادگى قابل درک

غیر قابل تقلید

براى اولین بار در تاریخ، ما کتابى داریم با اثبات نویسندگى الهى_ ترکیب ریاضى ماوراء انسانى.

خوانندگان این کتاب به آسانى میتوانند معجزه ریاضى قرآن را بررسى کنند. کلمه خدا (الله) در سراسر قرآن با حروف بزرگ و پر رنگ نوشته شده است. در گوشه سمت چپ پایین هر صفحه، مجموع تعداد دفعاتى که کلمه "خدا" از ابتداى قرآن تا آن صفحه تکرار شده است، نوشته شده. شماره نوشته شده در گوشه سمت راست پایین صفحه، مجموع شماره آیاتى است که کلمه "خدا" در آنها تکرار شده است. آخرین صفحه کتاب، یعنى صفحه ۶۰۴، جمع کل تعدد تکرار کلمه "خدا" را در قرآن نشان میدهد که ۲۶۹۸ مرتبه است، یا ۱۴۲۱۹. مجموع شماره آیاتى که دارى کلمه "خدا" است، میشود ۱۱۸۱۲۳، این عدد هم بر ۱۹ قابل قسمت است: (۱۱۸۱۲۳=۱۹۶۲۱۷).

عدد نوزده مخرج مشترک سراسر سیتم ریاضى قرآن است.

این پدیده بتنهایى اثبات غیر قابل تقلیدى است که نشان میدهد قرآن پیغام خدا است به دنیا. هیچ بشرى نمیتوانسته حساب ۲۶۹۸ تکرار کلمه "خدا" و تعداد شماره آیاتى را که کلمه "خدا" در آنها تکرار شده است، داشته باشد. این پدیده خصوصا غیر ممکن است وقتیکه در نضر داشته باشیم (۱) که قرآن در زمان جهالت و نادانى آشکار شد، و (۲) سوره ها و آیات وحى شده از نظر زمان و مکان وحى با هم فاصله بسیارى داشتند. ترتیبى که سوره ها و آیات در ابتدا فرستاده شد، بکلى با آخرین ترتیب قرار گرفتن شان (ضمیمه ۲۳) فرق داشت. اما، سیستم ریاضى قرآن تنها به کلمه "خدا" محدود نیست؛ بلمه بسیار گستره، بسیار پیچیده، و کاملا جامع است.

حقایق ساده



مانند خود قرآن، کد ریاضى قرآن از بسیار ساده تا بسیار مشگل تغییر میکند. حقایق ساده مشاهداتى است که بدون هیچ وسایلى میتوان آنها را بررسى کرد. حقایق پیچیده به کمک ماشین حساب یا کامپیوتر قابل رویت است. بررسى حقایق زیر به هیچ وسیله اى احتیاح ندارد، اما خواهشمند است بخاطر داشته باشید که همه اینها به متن عربى اصلى اشاره دارد:


(اگر دقت کنید در تمام اعداد عدد 19 وجود داره)


۱. اولین آیه (۱:۱)، معروف به "بسم الله، شامل......................۱۹ حرف است.

۲. قرآن داراى ۱۱۴ سوره است که میشود................................۱۹۶ .

۳. مجموع آیات در قرآن ۶۳۴۶ است که میشود......................۱۹۲۳۴ .

[۶۲۳۴ آیه شماره گذارى شده است و ۱۱۲ آیه (بسم الله) شماره گذارى نشده است که میشود ۶۲۳۴ =۱۱۲+۶۲۳۴] توجه کنید که ۶+۴+۳+۶ میشود...........۱۹ .

۴. بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غیبت مرموز آن در سوره ۹ (درسوره ۲۷ دو بار تکرار شده است ) و ۱۱۴ = ..................................۱۹۶ .

۵. از غیبت بسم الله در سوره ۹ تا بسم الله اضافى در سوره ۲۷، دقیقا.......... ۱۹ سوره است.

۶. مجموع شماره سوره ها از ۹ تا ۲۷ (۲۷+۲۶+......+۱۲+۱۱+۱۰+۹) = ۳۴۲ یا ............۱۹۱۸.

۷. این مجموع (۳۴۲) همچنین مساوى است با مجموع کلمات بین دو بسم الله سوره ۲۷، و ۳۴۲ =.................................۱۹۱۸.

۸. اولین آیات معروفى که اول وحى شد (۵-۱:۹۶) شامل ...........۱۹ کلمه است.

۹. این اولین وحى ۱۰ کلمه اى، داراى ۷۶ حرف است ..................۱۹ ۴.

۱۰. سوره ۹۶ که از نظر ترتیب زمانى اولین سوره است، داراى ..........۱۹ آیه است.

۱۱. این اولین سوره از نظر ترتیب زمانى، از آخر قرآن ...............۱۹ همین است.

۱۲. سوره ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربى است، و ۳۰۴ میشود............۱۹۱۶.

۱۳. آخرین سوره فرستاده شده(سوره ۱۱۰) شامل................۱۹ کلمه است.

۱۴. اولین آیه از آخرین سوره وحى شده (۱:۱۱۰) شامل ........۱۹ حرف است.

۱۵. ۱۴ حرف مختلف عربى، ۱۴ "پاراف قرآنى" مختلف (مانند ا . ل. م، از ۲:۱) را تشکیل میدهند که در ابتداى ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع این اعداد میشود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ یا ۱۹۳.

۱۶. مجموع ۲۹ سوره اى که "پارافهاى قرآن" در آنها آمده است میشود:

۸۲۲=۶۸+۵۰+..........+۷+۳+۲، و ۸۲۲+۱۴ (۱۴ مجموعه پارافها) میشود ۸۳۶، یا ۱۹۴۴.

۱۷. بین اولین سوره پاراف دار(۲) و آخرین سوره پاراف دار (۶۸)، ۳۸ سوره بدون پاراف وجود دارد.........................۱۹۳۸.

۱۸. بین اولین و آخرین سوره هاى پاراف دار...................۱۹ مجموعه پاراف دار و بدون پاراف وجود دارد.

۱۹. ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است: ۱،۲،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۲، ۱۹،۲۰،۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۷۰،۸۰، ۹۹،۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،۵۰۰۰،۵۰۰۰۰، ۱۰۰۰۰۰، مجموع این اعداد میشود ۱۶۲۱۴۶، که میشود ......۱۹۸۵۳۴.

این خلاصه فشرده اى بود از معجزات ساده.


دوستان من بقیه این مطلب در ادامه مطلب ببنید

انشاء ریاضى



قرآن پدیده خاض و بى نظیرى در بر دارد که هرگز در کتاب دیگرى یافت نمیشود. ۲۹ سوره با ۱۴ مجموعه مختلف به اسم "پارافهاى قرآنى" (امضاء مخفف قرآنى ) آغاز میشوند که هر کدام شامل یک تا پنج حرف هستند. ۱۴ حرف، یعنى نصف حروف الفباء عربى، در این مجموعه ها بکار رفته است. اهمیت پارافهاى قرآنى از طریق الهى به مدت ۱۴ قرن حفظ شده بود و پنهان مانده بود. قرآن در آیات ۱۰:۲۰ و۶-۲۵:۴ درباره معجزه خود، بعنى اثبات نویسندگى الهى، میگوید که مقدر شده بود تا براى زمانى تعیین شده از قبل، پنهان بماند:



آنها گویند، "چرا معجزه اى از طرف پروردگارش بر او نیامد "آینده از آن خدا است، پس منتظر باشید، و من هم با شما منتظر هستم." [۱۰:۲۰]

کسانى که کافر شدند گفتند، "این دروغى است که او با کمک مردم دیگر جعل کرد. " آنها کفر گفته اند و دروغ. دیگران گفتند، "افسانه هاى قدیمى است که او نوشته است؛ براى او شبانه روز دیکته شده." بگو، این از طرف کسى فرستاده شده است که راز آسمانها و زمین را میداند. او عفو کنده است؛ مهربانترین.

[۶-۲۵:۴]



پارافهاى قرآن قسمت مهمى از معجزه ریاضى قرآن را بر پایه عدد ۱۹، تشکیل میدهند.

زمینه تاریخى

در سال ۱۹۶۸ به این نتیجه رسیدم که ترجمه هاى کنونى قرآن به انگلیسى، پیغام حقیقى آخرین کتاب خدا را در بر ندارند. براى مثال دو نفر از معروف ترین مترجمان قرآن، یوسف على و مارمادوک پیکتال، هنگام ترجمه ۳۹:۴۵ که معیار عظیم مشخص کننده قرآن است، نتوانستند بر سنتهاى دینى فاسدشان غلبه کنند.

هنگامکه تنها خدا دکر شود، قلب کسانى که به آخرت ایمان ندارند با بیزارى تنگ میشود. اما وقتى دیگران در کنار او ذکر شوند، راضى میشوند. [۳۹:۴۵]


جدول شماره ۱ : فهرست پارافهاى قرآنى و سوره هایشان

شماره

شماره سوره

اسم سوره

پاراف قرآنى

۱

۲

گوساله ماده

 ا. ل. م.

۲

۳

آل عمران

ا. ل. م.

۳

۷

برزخ

ا. ل. م. ص.

۴

۱۰

یونس

ا. ل. ر.

۵

۱۱

هود

ا. ل. ر.

۶

۱۲

یوسف

ا. ل. ر.

۷

۱۳

رعد

ا. ل. م. ر.

۸

۱۴

ابراهیم

ا. ل. ر.

۹

۱۵

سرزمین حجر

ا. ل. ر.

۱۰

۱۹

مریم

ک. ه. ى. ع. ص.

۱۱

۲۰

ط. ه

ط. ه.

۱۲

۲۶

شعرا

ط. س. م.

۱۳

۲۷

مورچه

ط. س.

۱۴

۲۸

تاریخ

ط. س. م.

۱۵

۲۹

عنکبوت

ا. ل. م.

۱۶

۳۰

رومیان

ا. ل. م.

۱۷

۳۱

لقمان

ا. ل. م.

۱۸

۳۲

سجده

ا. ل. م.

۱۹

۳۶

ى. س.

ى. س.

۲۰

۳۸

ص

ص

۲۱

۴۰

عفو کننده

ح. م..

۲۲

۴۱

مفصل

ح. م.

۲۳

۴۲

مشورت

ح. م. ع. س. ق.

۲۴

۴۳

تجملات

ح. م.

۲۵

۴۴

دود

ح. م.

۲۶

۴۵

زانو زدن

ح. م.

۲۷

۴۶

تپه هاى شنى

ح. م.

۲۸

۵۰

ق

ق

۲۹

۶۸

قلم

 ن و ن




یوسف على کلمه بسیار مهم "تنها" را در ترجمه خود حذف کرد، و بقیه آیه را با اضافه کردن کلمه "(خدایان)" تغییر داد. بنابراین، او کاملا این مهم ترین معیار قرآنى را از بین برد. او آیه ۳۹:۴۵ را اینطور ترجمه کرد:



هنگامیکه خداى یکتا ذکر شود، قلب کسانیکه به آخرت ایمان ندارند پر از ترس و وحشت میشود؛ اما وقتى (خدایان) غیر از او دکر شوند، مشاهده میشود، آنها پر از شادى میشوند. (طبق گفته یوسف على) [۳۹:۴۵]



اصطلاح "هنگامیکه خداى یکتا ذکر شود،" مانند گفته "هنگامیکه تنها خدا ذکر شود،" نیست، هر کسى میتواند خداى یکتا را ذکر کند و همچنین محمد یا مسیح را ذکر کند و هیچکس هم ناراحت نخواهد شد. اما اگر "تنها خدا ذکر شود،" دیگر نمیتوانید اسم دیگرى را ذکر کنید، و بسیارى از مردم- کسانیکه محمد یا مسیح را بت قرار داده اند- ناراحت خواهند شد. بنابراین، یوسف على نتوانست خود را راضى کند تا حقیقت قرآنى را نشان دهد، چنانچه این باعث آشکار شدن ایمان فاسدش میشد.

مارمادوک پیکتال "تنها" را درست ترجمه کرد، اما معیار قرآنى را با قرار دادن عقاید شخصى خود در پرانتز، از بین برد؛ او ۳۹:۴۵ را اینطور ترجمه کرد:



و هنگامیکه تنها الله ذکر شود، قلب کسانى که به آخرت ایمان ندارند متنفر میشود، و هنگامیکه کسانى که در کنار او (میپرستند)، ذکر شوند، مشاهده میشود! آنها خوشحال هستند. [۳۹:۴۵] (طبق مارمادوک پیکتال)



هنگامیکه دیدم حقیقت کلام خدا اینطور تغییر داده شده، تصمیم گرفتم تا قرآن را ترجمه کنم، حداقل براى منفعت فرزندان خودم. از آنجاییکه حرفه من شیمى بود، و با وجود تاریخچه گسترده دینى من-پدر من صوفى مشهورى بود در مصر- من به خدا قسم خوردم که از آیه اى به آیه دیگر نروم مگر اینکه کاملا آنرا درک کنم.

من همه ترجمه ها و تفاسیرى را که میتوانستم پیدا کنم خریدارى کردم، آنها را روى میزى بزرگ قرار دادم، و ترجمه خود را آغاز کردم. اولین سوره، کلید، در چند روز کامل شد. اولین آیه از سوره ۲، "ا. ل. م." است. ترجمه این آیه چهار سال بطول انجامید، و مصادف شد با آشکار شدن "راز" الهى، معجزه عظیم ریاضى قرآن.

کتابهاى تفاسیر قرآنى به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده بودند که " هیچکس معانى و اهمیت پارافهاى قرآنى ا. ل. م.، یا هر پاراف دیگرى را نمیداند." من تصمیم گرفتم تا قرآنى را در کامپیوتر بنویسم، و همه متن آنرا بررسى کنم، و ببینم آیا در میان این پارافهاى قرآنى رابطه اى از نظر ریاضى وجود دارد یا نه.

من از کامپیوترى استفاده میکردم که بوسیله خد تلفن به کامپیوترى عظیم متصل بود. براى امتحان فرضیات خود تصمیم گرفتم پارافهاى قرآنى تک حرفى "ق" از سوره ۴۲ و ۵۰ و "ص" از سوره ۷، ۱۹، و ۳۸، و "ن" (نون) از سوره ۶۸ را بررسى کنم. همانطور که در اولین کتابم معجزه قرآن : اهمیت الفباى مرموز (تولیدات اسلامى، سال ۱۹۷۳) نشان داده شده است، بسیارى از کوششهاى قبلى براى آشکار کردن این راز با شکست مواجه شده بود.



پاراف قرآنى " ق "

اصلاعات کامپیوترى نشان داد که تنها سوره هایى که پاراف "ق" دارند، ۴۲ و ۵۰، هر دو داراى تعداد مساوى "ق" هستند، ۵۷ و ۵۷. این اولین اشاره بود که نشان میداد سیستم ریاضى سنجیده اى در قرآن وجود دارد.

اسم سوره ۵۰ "ق" است و با "ق" شروع میشود، و اولین آیه اینطور خوانده میشود، "ق و قرآن مجید." این نشان میدهد که "ق" نمانیده "قرآن" است و مجموع "ق" ها در هر دو سوره پاراف دار "ق" نشان دهنده ۱۱۴ سوره قرآن است (۶۱۹ = ۱۱۴ = ۵۷+ ۵۷). این عقیده با این واقعیت که کلمه "قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است محکم تر شد.

قرآن در سوره "ق" بعنوان "مجید" توجیه شده است، و کلمه عربى "مجید" مقئار عددیش میشود : ۵۷ = (۴)د + (۱۰) ى + (۳) ج + (۴۰) م.

سوره ۴۲ داراى ۵۳ آیه است، و ۵۱۹ = ۹۵ = ۵۳ + ۴۲.

سوره ۵۰ داراى ۴۵ آیه است، و ۹۵= ۴۵+۵۰ ، همان مجموع در سوره ۴۲ است. با شمردن "ق" ها در همه آیات شماره "۱۹" در سراسر قرآن، مجموع میشود ۷۶ یا ۴۱۹. خلاصه اصلاعات مربوط به "ق" در زیر نوشته شده است:



۱. تعداد تکرار "ق" در سوره "ق" در سوره "ق" (شماره ۵۰) ۵۷ مرتبه است، ۳۱۹.

۲. حرف "ق" در سوره دیگر پاراف دار-ق میشود ۱۱۴ که مساوى تکرار شده است، ۵۷.

۳. مجموع تکرار "ق" در دو سوره پاراف دار-ق میشود ۱۱۴ مه مساویست با تعداد سوره هاى قرآن.

۴. "قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است.

۵. توجیه قرآن بعنوان "مجید"، به تعداد تکرار حرف "ق" در هر یک از سوره هاى پاراف-ق مربوط میشود، مقرار عددى کلمه "مجید" ۵۷ است.

۶. سوره ۴۲ داراى ۵۳ آیه است، و ۴۲+۵۳ میشود ۹۵، یا ۵ ۱۹.

۷. سوره ۵۰ داراى ۴۵ آیه است، و ۵۰+۴۵ هم میشود ۹۵، ۵ ۱۹.

۸. تعداد "ق" ها در همه آیات شماره "۱۹" در سراسر قرآن میشود ۷۶، یا ۴۱۹.



نشانه هایى از انشاء ریاضى قرآن پدیدار شد. براى مثال، مشاهده شد که مردمیکه به لوط کافر شدند، در آیه ۱۳:۵۰ آمده است و در همه قرآن ۱۳ مرتبه تکرار شده است- ۷:۸۰؛ ۸۹، ۷۴، ۱۱:۷۰؛ ۲۱:۷۴؛ ۲۲:۴۳؛ ۲۶:۱۶۰؛ ۵۶، ۲۷:۵۴؛ ۲۹:۲۸؛ ۳۸:۱۳؛ ۵۰:۱۳؛ و ۵۴:۳۳. همه جا به آنها بعنوان "قوم" اشاره شده است، بجز یک استثناء در سوره پاراف دار-ق ۵۰، جاییکه به آنها بعنوان "اخوان" اشاره شده است. واضح است که اگر کلمه ق- دار "قوم" استفاده شده بود، شمارش حرف "ق" در سوره ۵۰ میشد ۵۸، و این پدیده بکلى از بین میرفت. صحت و دقت مطلق ریاضى طورى است که تغییر تنها یک حرف، این سیستم را بکلى از بین میبرد. مثال دیگرى در همین رابطه اشاره به مکه است در آیه ۳:۹۶ بعنوان "بکه"! دیکته عجیب این شهر معروف، قرنها مساله طلاب مسلمان بوده است. اگر چه مکه در قرآن آیه ۴۸:۲۴ درست دیکته شده است، بجاى حرف "م" در آیه ۳:۹۶ حرف "ب" بکار برده شده است. معلوم میشود که سوره ۳ با پاراف "م" شروع میشود، و اگر "مکه" در آیه ۳:۹۶ صحیح دیکته شده بود، شمارش حرف "م" با کد ریاضى قرآن مغایرت پیدا میکرد.



نون (ن)

این پاراف در نوع خود بى نظیر است؛ در یک سوره آمده است، ۶۸، و اسم این حرف در نسخه اصلى با سه حرف دیکته شده است- نون- بنابراین، دو "ن" شمره میشود. شمارش این حرف در سوره پاراف دار-ن ۱۳۳ مرتبه است، یا ۷۱۹.

"ن" آخرین پاراف قرآنى است (جدول ۱) و این واقعیت مشاهدات خاصى را بوجود مى آورد. براى مثال، تعداد آیات از اولین پاراف قرآنى (ا. ل. م. از ۲:۱) تا آخرین پاراف (ن. از ۶۸:۱) میشود ۵۲۶۳، یا ۲۷۷۱۹. کلمه "خدا" (الله) ۲۶۴۱ (۱۳۹۱۹) مرتبه در بین اولین پاراف و آخرین پاراف تکرار شده است. از آنجاییکه مجموع تکرار کلمه "خدا" ۲۶۹۸ است، در نتیجه تکرار آن در خارج از پارافهاى "ا. ل. م." از سوره ۲:۱ از یک طرف، و پاراف "ن" از سوره ۶۸:۱ از طرف دیگر، میشود ۵۷، یا ۳ ۱۹. جدول ۹ تا ۲۰ ثابت میکند که پاراف "نون" باید با دو "ن" باشد.



(ص)

این پاراف در ابتداى سه سوره آمده است، ۷، ۱۹، و ۳۸، و مجموع تکرار حرف "ص" در این سه سوره میشود ۱۵۲، ۸۱۹ (جدول ۲). قابل توجه است که در ۷:۶۹، کلمه "بسطه" با "ص" نوشته شده است بجاى "س." این تغییر بسیار اشتباه است و کد قرآن را از بین میبرد. با نگاهى به قدیمى ترین قرآن موجود، نسخه تاشکنت، معلوم شد که کلمه "بسطه" با دیکته صحیح نوشته شده است، یعنى با "س" (به کپى زیر توجه کنید).

جدول ۲ : تعداد تکرار حرف "ص" در سوره پاراف دار "ص"

تعداد تکرا ر حرف "ص"

شماره سوره

۹۷

۲۶

۲۹

۷

۱۹

۳۸

  (۸X۱۹ )= ۱۵۲



 

 

 

 

 





نکته اى تاریخى

این کف مهم که عدد "۱۹" مضرب مشترک قرآن است، در ژانویه سال ۱۹۷۴ حقیقت گرفت که مصادف شد با ذیحجه سال ۱۳۹۳ هجرى. قرآن در سال ۱۳ قبل از هجرت وحى شد. به این نتیجه میرسیم که تعداد سالهاى از تاریخ وحى قرآن، تا تاریخ وحى معجزه قرآن، میشود ۱۴۰۶=۱۳+۱۳۹۳ یا ۷۴۱۹. همانطوریکه در بالا اشاره شد، معجزه قرآن در ژانویه سال ۱۹۷۴ آشکار شد. از ارتباط بین سال ۷۴۱۹ قمرى و ۱۹۷۴ خورشیدى نمیتوان چشم پوشى کرد. این مساله بخصوص قابل توجه است هنگامیکه متوجه شویم که عدد "۱۹" در سوره ۷۴ آمده است.



ی. س. (یس)

این دو حرف در ابتداى سوره ۳۶ آمده اند. حرف "ى" در این سوره ۲۳۷ مرتبه تکرار شده است، و حرف "س" ۴۸ مرتبه. مجموع هر دو این حروف میشود ۲۸۵، یا ۱۵۱۹.

قابل توجه است که حرف "ى" در قرآن به دو صورت نوشته شده است؛ یکى مشخص و دیگرى مخفى یا نامشخص. "ى" مخفى ممکنست براى کسانیکه به زبان عربى مسلط نیستند اختلال ایجاد کند. مثال خوب کلمه "ارینى" است که دوبار در ۱۲:۳۶ آمده است. حرف "ى" دو بار در این کلمه آمده است، اولین "ى" نامشخص است و دومین "ى" مشخص. سوره ۳۶ هیچیک از "ى"هاى مخفى را ندارد. این پدیده هیبت انگیزى است، و معمولا در سوره طویلى مانند سوره ۳۶ چنین پیده اى را نمى بینیم. در کتابم، "قرآن: معرفى بصرى معجزه (تولیدات اسلامى، سال ۱۹۸۲)، "ى"ها و "س"ها در سوره ۳۶ با ستاره مشخص شده اند.



ح. م. (حم)

هفت سوره در قرآن با حروف "ح" و "م" شروع میشود؛ سوره ۴۰ تا ۴۶. مجموع تکرار این حروف در این هفت سوره پاراف دار- ح. م. میشود ۲۱۴۷، یا ۱۱۳۱۹. جزییات در جدول ۳ نشان داده شده است. طبیعتآ تغییر تنها یک حرف "ح" یا "م" در هر یک از این هفت سوره پاراف دار- ح. م. این پدیده هیبت انگیز را از بین میبرد.

جدول ۳ : تکرار حروف "ح" و "م" در هفت سوره پاراف دار- ح. م.

 

 

تکرار حروف

شماره

سوره

ح+م

م

ح

۴۴۴

۳۸۰

۶۴

۴۰

۳۲۴

۲۷۶

۴۸

۴۱

۳۵۳

۳۰۰

۵۳

۴۲

۳۶۸

۳۲۴

۴۴

۴۳

۱۶۶

۱۵۰

۱۶

۴۴

۲۳۱

۲۰۰

۳۱

۴۵

۲۶۱

۲۲۵

۳۶

۴۶

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۲۱۴۷ (۱۱۳ x ۱۹)

۱۸۵۵

۲۹۲

 

 

 

 

 





ع. س. ق. (عسق )

این پاراف ها آیه ۲ از سوره ۴۲ را تشکیل میدهند و مجموع تکرار این حروف در این سوره میشود ۲۰۹، یا ۱۱ ۱۹. حرف "ع" ۹۸ مرتبه و حرف "س" ۵۴ مرتبه، و حرف "ق" ۵۷ مرتبه تکرار شده است.



قابل توجه: "شمارش مجدد و با دقت حروف مقطعه (پاراف های) قرآنی که در سال ۲۰۰۲ با شمارش دستی و استفاده از دو نرم افزار کامپیوتری انجام شد، صحت شمارش دکتر رشاد خلیفه را تایید نمود به استثناء تعداد کمی از محاسبات مربوط به دو حرف مقطعه "ا" و "ل". شمارش جدید حروف مقطعه قرآنی اگرچه با شمارش دکتر خلیفه تفاوت دارد، اما بازهم ضریب ۱۹ بوده و به عنوان قسمتی از معجزه ریاضی قرآن باقی می ماند. جزئیات این شمارش جدید را میتوان در تارنمای زیر یا دیگر تارنماهای مربوطه مشاهده نمود www.submission.org/miracle"

ا. ل. م. (الم )

حروف "ا،" "ل،" "م،" مورد استفاده ترین حروف در زبان عربى هستند، و به همین ترتیبى که در پارافهاى قرآنى مى بینیم_ اول "الف،" سپس "ل،" و بعد "م". این حروف شش سوره را آغاز میکنند- ۲، ۳، ۲۹، ۳۰، ۳۱، و ۳۲- و مجموع تکرار این سه حرف در هر یک از این شش سوره مضربى از ۱۹ است [۹۸۹۹ (۵۲۱۱۹)، ۵۶۶۲ (۲۹۸۱۹)، ۱۶۷۲ (۸۸۱۹)، ۱۲۵۴ (۶۶۱۹)، ۸۱۷ (۴۳۱۹)، و ۵۷۰ (۳۰۱۹ ) بترتیب]. بنابراین، مجموع تکرار آنها در شش سوره میشود ۱۹۸۷۴ (۱۰۴۶۱۹)، و تغییر هر یک از این حروف این پدیده را از بین میبرد.


جدول ۴ : تکرار حروف "الف،" "ل،" "م"

 در سوره هاى پاراف دار- ا. ل. م.

 

 

تعداد تکرار

شماره

مجموع

م

ل

أ

سوره

۹۸۹۹ (۱۹ x ۵۲۱)

۲۱۹۵

۳۲۰۲

۴۵۰۲

۲

۵۶۶۲  (۱۹ x  ۲۹۸)

۱۲۴۹

۱۸۹۲

۲۵۲۱

۳

۱۶۷۲  (۱۹ x  ۸۸)

۳۴۴

۵۵۴

۷۷۴

۲۹

۱۲۵۴  (۱۹x   ۶۶ )

۳۱۷

۳۹۳

۵۴۴

۳۰

۸۱۷   (۱۹ x  ۴۳ )

۱۷۳

۲۹۷

۳۴۷

۳۱

۵۷۰ (۱۹ x ۳۰)

۱۵۸

۱۵۵

۲۵۷

۳۲

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۱۹۸۷۴ (۱۹X ۱۰۴۶)

۴۴۳۶

۶۴۹۳

۸۹۴۵

 

 


ا. ل. ر. (الر )

این پاراف ها در سوره هاى ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، و ۱۵ یافت میشوند. مجموع تکرار این حروف در این سوره ها میشود ۲۴۸۹ (۱۳۱۹ )، ۲۴۸۹ (۱۳۱۱۹)، ۲۳۷۵(۱۲۵۱۹)،۱۱۹۷ (۶۳۱۹)، و ۹۱۲ (۴۸۱۹)، بترتیب (جدول ۵).



جدول ۵ : تکرار حروف "الف،" "ل،" "ر"

در سوره هاى پاراف دار- ا. ل. ر.

 

 

تعداد تکرار

شماره

 مجموع

ر

ل

أ

سوره

۲۴۸۹  (۱۹ x ۱۳۱)

۲۵۷

۹۱۳

۱۳۱۹

۱۰

۲۴۸۹  (۱۹ x ۱۳۱)

۳۲۵

۷۹۴

۱۳۷۰

۱۱

۲۳۷۵  (۱۹ x ۱۲۵)

۲۵۷

۸۱۲

۱۳۰۶

۱۲

۱۱۹۷  (۱۹ x  ۶۳ )

۱۶۰

۴۵۲

۵۸۵

۱۴

۹۱۲    (۱۹ x ۴۸ )

۹۶

۳۲۳

۴۹۳

۱۵

ـــــــ

ــــــ

ــــــــ

ــــــ

 

۹۴۶۲ (۱۹X ۴۹۸)

۱۰۹۵

۳۲۹۴

۵۰۷۳

 

 


این حروف در ابتداى یک سوره آمده اند سوره شماره ۱۳، و مجموع تکرار این چهار حرف میشود ۱۴۸۲، یا ۷۸۱۹. حرف "الف" ۶۰۵ مرتبه تکرار شده است حرف "ل" ۴۸۰ مرتبه و حرف "م" ۲۶۰ مرتبه و حرف "ر" ۱۳۷ مرتبه.



ا. ل. م. ص. (المص )

تنها یم سوره با این پاراف ها آغاز شده است، سوره ۷، و حروف "الف" در این سوره ۲۵۲۹ مرتبه تکرار شده است، حروف "ل" ۱۵۳۰ مرتبه، حرف "م" ۱۱۶۴ مرتبه، و حرف "ص" ۹۷ مرتبه . بنابراین، مجموع تکرار این چهار حرف در این سوره میشود: ۲۸۰۱۹=۵۳۲۰=۹۷+۱۶۴+۱۵۳۰+۲۵۲۹.

نکته قابل توجهى در اینجا است که ارتباط خاص اتصال حرف "ص" را نشان میدهد. این پاراف در سوره ۱۹ و ۳۸ هم آمده استأ حرف "ص" در سوره ۷ باعث میشود تا مجموعى حاصل شود که بر عدد ۱۹ قابل قسمت باشد، و این مجموع همچنین با سوره هاى ۱۹ و ۳۸ باعث میشود تا مجموعى قابل قسمت بر عدد ۱۹ تشکیل دهد. (به صفحه ۶۱۴ توجه کنید).

بعلاوه، پاراف قرآنى "ص" با پارافهاى قرآنى "ک. ه. ى. ع." از سوره ۱۹ هم ارتباط پیدا میکند تا مجموعى حاصل کند که بر عدد ۱۹ قابل قسمت باشد (به صفحه ۶۱۷ توجه کنید). این ارتباط اتصال- که فقط مختص پاراف "ص" نیست- به پیچیدگى کد ریاضى قرآن کمک میکند.



ک. ه. ى. ع. ص. (کهیعص )

این طولانى ترین مجموعه پارافها است که داراى پنچ حرف است و در یک سوره آمده است، سوره ۱۹. حرف "ک" در سوره ۱۹، ۱۳۷ مرتبه تکرار شده است، حرف "ه" ۱۷۵ مرتبه، حرف "ى" ۳۴۳ مرتبه، حرف "ع" ۱۱۷ مرتبه، و "ص" ۲۶ مرتبه. بنابراین، مجموع تکرار این پنچ حرف میشود

۴۲۱۹=۷۹۸=۲۶+۱۱۷+۳۴۳+۱۷۵+۱۳۷.



ه. ، ط. ه. (طه)، ط. س. (طس)، ط. س. م. (طسم)

ارتباط پیچیده اى این پارافهاى قرآنى را بهم مربوط میسازد تا مجموعى حاصل کند که بر عدد ۱۹ قابل قسمت است. پاراف "ه" در سوره هاى ۱۹ و ۲۰ آمده است. پاراف "ط. ه." در سوره ۲۰ آمده است. پاراف "ط. س." در ابتداى سوره ۲۷ آمده است، در حالى که پاراف "ط. س. م." در ابتداى سوره هاى ۲۶ و ۲۸ آمده است.

در اینجا باید توجه شود که پاراف هاى طولانى تر و پیچیده تر در سوره هایى یافت میشوند که معجزاتى بسیار قوى، و غیر عادى در آن سوره ها شرح داده شده است. براى مثال، تولد عیسى توسط مریم باکره در سوره ۱۹ آمده است که با طولانى ترین پارافها، ک. ه. ى. ع. ص. آغاز میشود. پارافهاى متصل "ه.،" "ط. ه.،" "ط. س.،" و "ط. س. م." در ابتداى سوره هایى آمده است که معجزات موسى، و عیسى، و وقایع غیر عادى در رابطه با سلیمان و جن هایش را توضیح میدهد. خدا اینچنین شواهد محمکترى براى حمایت معجزات قوى تر فراهم میکند. تعدد تکرار این پارافهاى در جدول ۶ آمده است.


 

 

 جدول ۶ : تکرار پارافهاى قرآنى "؛ح،" "ط. ح. س.،" و "ط. س. م." در سوره ها یشان

تکــــــــــــــــــــــــــــــــــــرار

تعدد

م

س

ط

هــ

السورة

ــــــــ

ــــــــ

ــــــــ

۱۷۵

۱۹

ــــــــ

ــــــــ

۲۸

۲۵۱

۲۰

۴۸۴

۹۴

۳۳

ــــــــ

۲۶

ــــــــ

۹۴

۲۷

ــــــــ

۲۷

۴۶۰

۱۰۲

۱۹

ــــــــ

۲۸

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۹۴۴

۲۹۰

۱۰۷

۴۲۶

 

۴۲۶ + ۱۰۷ + ۲۹۰ + ۹۴۴ =۱۷۶۷ = (۱۹ x ۹۳)






"مقدارعددى"چیست

هنگامیکه قرآن وحى شد، ۱۴ قرن پیش، اعدادى که امروزه میشناسیم وجود نداشتند. در آن زمان از روشى عمومى پیروى میشد که از حروف عربى، عبرى، آرامى، و یونانى بعنوان اعداد استفاده میشد. عدد تعیین شده براى هر حرف "مقدار عددى" (حساب ابجد، یا حساب جمل آن حرف است. مقدار عددى حروف الفباى عربى در جدول ۷ نشان داده شده است.



جدول۷:مقدارعددىحروف الفبا،
 

 

 

 

         أ

۱

     ى
      ۱۰

        ط

۹

        ح

۸

         ز

۷

         و

۶

        هـ

۵

         د

۴

        ج

۳

        ب

۲

     ق

۱۰۰

       ص

۹۰

        ف

۸۰

        ع

۷۰

       س

۶۰

        ن

۵۰

         م

۴۰

         ل

۳۰

        ک

۲۰

      غ

۱۰۰۰

        ظ

۹۰۰

       ض

۸۰۰

         ذ

۷۰۰

        خ

۶۰۰

        ث

۵۰۰

        ت

۴۰۰

       ش

۳۰۰

         ر

۲۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



خواص ریاضى دیگر سوره هاى پاراف دار

چهارده حرف عربى، نیمى از الفباى عربى، در تشکیل ۱۴ مجموعه مختلف پاراف ها شرکت دارند. با اضافه کردن مقدار عددى هر یک از این حروف، به تعداد سوره هایى که با پارافهاى قرآنى آغاز میشوند (۲۹)، مجموعى بدست مى آید که میشود ۷۲۲، یا ۲ ۱۹ ۱۹.

بعلاوه، اگر مجموع مقدار عددى همه ۱۴ پاراف را با هم جمع کنیم، باضافه شماره اولین سوره اى که پاراف در آن آمده است، جمع کل میشود ۹۸۸، یا ۵۲۱۹. جدول ۸ نشان دهنده این اطلاعات است.



 


جدول ۸: ۱۴ حرفى که پاراف هاى قرآنى را بوجود مى آورند
 

  اولین  سوره

مقدار عددى

الحروف

۲

۱

أ

۲

۳۰

ل

۲

۴۰

م

۷

۹۰

ص

۱۰

۲۰۰

ر

۱۹

۲۰

ک

۱۹

۵

هــ

۱۹

۱۰

ى

۱۹

۷۰

ع

۲۰

۹

ط

۲۶

۶۰

س

۴۰

۸

هـ

۴۲

۱۰۰

ق

۶۸

۵۰

ن

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۲۹۵

۶۹۳

 

۶۹۳ + ۲۹۵ =۹۸۸ =۱۹X ۵۲

همچنین ۶۹۳ + ۲۹ (سوره) =۷۲۲ = ۱۹ x   ۱۹ x  ۲ .

 

 





اگر تعداد تکرار هر یک از ۱۴ حرفى را که در جدول ۸ آمده است، بعنوان پاراف باضافه شماره سوره هایى که حروف در آنها بعنوان پاراف آمده اند، کنیم، جمع کل ما میشود ۲۰۳۳، یا ۱۰۷ ۱۹. به جدول ۹ توجه کنید.

 

 

 جدول ۹ : ساختمان ریاضى طریقه قرار گرفتن پاراف هاى قرآنى

مجموع

سوره اى که در آن تکرار شده

تعدد تکرار

پاراف

۲۲۲

(+۲+۳+۷+۱۰+۱۱+۱۲+۱۳+۱۴+۱۵+۲۹+۳۰+۳۱+۳۲)

۱۳

ا

۲۲۲

(+۲+۳+۷+۱۰+۱۱+۱۲+۱۳+۱۴+۱۵+۲۹+۳۰+۳۱+۳۲)

۱۳

ل

۵۱۹

(+۲+۳+۷+۱۳+۲۶+۲۸+۲۹+۳۰+۳۱+۳۲+۴۰+۴۱+۴۲+۴۲+۴۴+۴۵+۴۶)

۱۷

م

۶۷

(+۷+۱۹+۳۸)

۳

ص

۸۱

(+۱۰+۱۱+۱۲+۱۳+۱۴+۱۵)

۶

ر

۲۰

(+۱۹)

۱

ک

۴۱

(+۱۹+۳۶)

۲

هـ

۵۷

(+۱۹+۴۲)

۲

ی

۶۳

(+۲۰+۲۶+۲۷+۲۸)

۲

ع

۱۰۵

(+۲۶+۲۷+۲۸+۳۶+۴۲)

۴

ط

۱۶۴

(+۲۶+۲۷+۲۸+۳۶+۴۲)

۵

س

۳۰۸

(+۴۰+۴۱+۴۲+۴۳+۴۴+۴۵+۴۶)

۷

ک

۹۴

(+۴۲+۵۰)

۲

ن

۷۰

(+۶۸)

۲

 

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۲۰۳۳

۱۹۵۴

۷۹

 

(۱۹X ۱۰۷)

 

 

 



جدول ۱۰ مجموع تکرار پارافهاى قرآنى، باضافه مجموع مقدار عددى این حروف را در کل سوره نشان میدهد. مجموع کل براى همه سوره هاى پاراف دار میشود ۱۰۸۹۴۷۹. این عدد که بیش از یک میلیون است بر ۱۹ قابل قسمت است (۵۷۳۴۱۱۹=۱۰۸۹۴۷۹). کوچکترین تغییر یا تحریفى این سیستم را بر هم میزند.

تذکر: مجموع مقدار عددى پارافهاى قرآنى در هر سوره مساوى است با مقدار عددى هر پاراف ضرب در تعداد تکرار آن پاراف در سوره.



 

 

جدول ۱۰ : مجموع مقدار عددى همه پاراف هاى قرآنى 

مجموع مقدار عددى همه سوره

تعدد تکرار پاراف ها

پاراف

سورة

۱۸۸۳۶۲

۹۸۹۹

أ . ل . م

۲

۱۰۹۲۴۱

۵۶۶۲ 

أ . ل . م

۳

۱۰۳۷۱۹

۵۳۲۰

أ .ل . م .س

۷

۸۰۱۰۹

۲۴۸۹

أ .ل . ر

۱۰

۹۰۱۹۰

۲۴۸۹

أ .ل . ر

۱۱

۷۷۰۶۶

۲۳۷۵

أ .ل . ر

۱۲

۵۲۸۰۵

۱۴۸۲

أ .ل . م . ر

۱۳

۴۶۱۴۵

۱۱۹۷

أ .ل . ر

۱۴

۲۹۳۸۳

۹۱۲

أ .ل . ر

۱۵

۱۷۵۷۵

۷۹۸

ک . هـ . ی . ع . ص

۱۹

۱۵۰۷

۲۷۹

ط . هـ

۲۰

۲۵۲۹۷

۶۱۱

ط . س . م

۲۶

۵۸۸۳

۱۲۱

ط . س

۲۷

۲۴۶۹۱

۵۸۱

ط . س . م

۲۸

۳۱۱۵۴

۱۶۷۲

أ . ل . م

۲۹

۲۵۰۱۴

۱۲۵۴

أ . ل . م

۳۰

۱۶۱۷۷

۸۱۷

أ . ل . م

۳۱

۱۱۲۲۷

۵۷۰

أ . ل . م

۳۲

۵۲۵۰

۲۸۵

ی . س

۳۶

۲۶۱۰

۲۹

ص

۳۸

۱۵۷۱۲

۴۴۴

ح . م

۴۰

۱۱۴۲۴

۳۲۴

ح . م

۴۱

۲۸۲۲۴

۵۶۲

ح . م . ع . س . ق

۴۲

۱۳۳۱۲

۳۶۸

ح . م

۴۳

۶۱۲۸

۱۶۶

ح . م

۴۴

۸۲۴۸

۲۳۱

ح . م

۴۵

۹۲۸۸

۲۶۱

ح . م

۴۶

۵۷۰۰

۵۷

ق

۵۰

۶۶۵۰

۱۳۳

ن . ن

۶۸

ــــــــــ

ــــــــــ

 

 

۱۰۴۸۰۹۱

۴۱۳۸۸

 

 

۴۱۳۸۸+۱۰۴۸۰۹۱=۱۰۸۹۴۷۹ (۱۹ x  ۵۷۳۴۱)

 


اجزاء اصلى پارافهاى قرآنى ( سوره ها، آیات، تعداد تکرار، اولین سوره، و آخرین سوره)

جدول ۱۱ نشان میدهد که شماره سوره ها و آیاتى که پاراف هاى قرآنى در آنها آمده است، باضافه تعداد تکرار پاراف ها در آن سوره، باضافه شماره اولین سوره اى که پراف در آن آمده است، باضافه شماره آخرین سوره اى که پراف در آن آمده است، مجموعى حاصل میکند که میشود ۴۴۲۳۲، یا ۲۳۴۸۱۹. بنابراین، طریقه تقسیم پارافهاى قرآنى در سوره هاى پاراف دار آنقدر پیچیده است که شمارش و مکانشان در هر سوره طورى تنظیم شده است تا جمع کل بر ۱۹ قابل قسمت باشد.

قابل توجه است که پاراف "ن" باید دو "ن" شمرده شود. این بخاطر این واقعیت است که در نسخه اصلى قرآن این پاراف با دو "ن" دیکته شده است.

کد ریاضى خاصى تعداد آیاتى را که پراف هاى قرآنى در آنها آمده اند تصدیق میکند. همانطور که به تفصیل در جدول ۱۱ نشان داده شده است، همه پارافهاى قرآنى در آیات ۱ آمده اند، بجز در سوره ۴۲ (پارافها در آیات ۱ و ۲). این واقعیت با پدیده ریاضى خارق العاده اى که در جدول ۱۲ آمده حمایت شده است. اگر ما اولین دو ستون جدول ۱۲ را در هم ضرب کنیم، بجاى جمع کردن، هنوز مجموعى بدست مى آوریم که بر ۱۹ قابل قسمت است (به جدول ۱۳ توجه کنید).



 

 

 جدول ۱۱ : معادلات ۱۴ پاراف قرآنى

آخرین سوره

اولین سوره

سوره ، آیه، و ( تعدد تکرار ) پاراف در هر سوره

پاراف

۳۲

۲

۲: ۱ (۴۵۰۲) ,۳: ۱ (۲۵۲۱) , ۷: ۱ (۲۵۲۹) , ۱۰: ۱ (۱۳۱۹), ۱۱: ۱ (۱۳۷۰), ۱۲: ۱ (۱۳۰۶), ۱۳: ۱ (۶۰۵), ۱۴: ۱ (۵۸۵ ), ۱۵: ۱ (۴۹۳ ) , ۲۹: ۱ (۷۷۴ ), ۳۰: ۱ (۵۴۴ ) ,  ۳۲: ۱ (۲۵۷)

أ

۳۲

۲

۲: ۱( ۳۲۰۲ ) ,۳: ۱( ۱۸۹۲) ,۷: ۱  (۱۵۳۰) ,۱۰: ۱  (۹۱۳ ) ,۱۱: ۱  (۷۹۴) ,۱۲: ۱  (۸۱۲) ,۱۳: ۱  (۴۸۰ ) ,۱۴: ۱ (۴۵۲ ) ,۱۵: ۱( ۳۲۳ ) ,۲۹: ۱  (۵۵۴ ) ,۳۰: ۱  ( ۳۹۳ ) ,۳۱: ۱  (۲۹۷) ,۳۲: ۱ (۱۵۵ )

ل

۴۶

۲

۲: ۱ ( ۲۱۹۵ ) ,۳: ۱ (۱۲۴۹ )۷: ۱ (۱۱۶۴ )۱۳: ۱ (۲۶۰)۲۶: ۱ (۴۸۴)۲۸: ۱ (۴۶۰ )۲۹: ۱ (  ۳۴۴  )۳۰: ۱ ( ۳۱۷   )۳۱: ۱ ( ۱۷۳ )۳۲: ۱ (۱۵۸) ۴۰: ۱ (۳۸۰ )۴۱: ۱ (۲۷۶) ۴۲: ۱ (۳۰۰ )۴۴: ۱ (۱۵۰) ۴۵: ۱ (۲۰۰)۴۶: ۱ (۲۲۵)

م

۳۸

۷

۷: ۱(۹۷)۱۹: ۱ (۲۶ ) ۳۸: ۱(۲۹)

ص

۱۵

۱۰

۱۰: ۱(۲۵۷) ۱۱: ۱(۳۲۵) ۱۲: ۱ (۲۵۷) ۱۳: ۱ (۱۳۷) ۱۴: ۱(۱۶۰) ۱۵: ۱(۹۶)

ر

۱۹

۱۹

۱۹: ۱ (۱۳۷)

ک

۲۰

۱۹

۱۹: ۱(۱۷۵) ۲۰: ۱(۲۵۱)

هـ

۳۶

۱۹

۱۹: ۱(۳۴۳) ۳۶: ۱(۲۳۷)

ی

۴۲

۱۹

۱۹: ۱(۱۱۷) ۴۲: ۱(۲۳۷)

ع

۲۸

۲۰

۲۰: ۱(۲۸) ۲۶: ۱ (۳۳)۲۷: ۱(۲۷) ۲۸: ۱(۱۹)

ط

۴۲

۲۰

۲۶: ۱(۹۴) ۲۷: ۱(۹۴) ۲۸: ۱(۱۰۲) ۳۶: ۱(۴۸ ) ۴۲: ۲(۵۴)

س

۴۶

۴۰

۴۰: ۱(۶۴) ۴۱: ۱(۴۸) ۴۲: ۱(۵۳) ۴۳: ۱(۴۴)  ۴۴: ۱(۱۶) ۴۵: ۱(۳۱) ۴۶: ۱(۳۶)

****

۵۰

۴۲

۴۲: ۲(۵۷) ,۵۰: ۱(۵۷)

ق

۶۸

۶۸

۶۸: ۱(۱۳۳)

ن

ـــ

ـ

ـــــــــــــــــــــ

 

۵۱۴

۲۹۵

۴۳۴۲۳

 

جمع کل : ۴۳۴۲‎+ ۲۹۵ + ۵۱۴ =۴۴۲۳۲ = ۱۹ X۲۳۲۸

 
واضح است که براى مطابقت داشتن با کد ریاضى قرآن، باید دو آیه پاراف دار مختلف در سوره ۴۲ وجود داشته باشد. این که آیه ۱ از سوره ۴۲ شامل دو پاراف قرآنى "ح. م." است و آیه دوم شمل سه پاراف "ع. س. ق." طلاب مسلمان و خاورشناسان را مدت ۱۴ قرن به حیرت واداشته است.

در پایان این ضمیمه خواننده خواهد دید که هر یک از اجزاء قرآن از نظر ریاضى تصدیق شده است. اجزایى که ما اکنون با آن سر و کار داریم "تعداد پارافهاى قرآنى است در هر سوره پاراف دار" و "تعداد آیاتى که پارافهاى قرآنى در آنها آمده است." جدول ۱۱ تا ۱۳ با این اجزاء سرو کار دارد.


 

 

 جدول ۱۲ کد ریاضى تعداد آیات پاراف دار

آیات پاراف دار

تعداد  پارافها

شماره  سورة

۱

۳

۲

۱

۳

۳

۱

۴

۷

۱

۳

۱۰

۱

۳

۱۱

۱

۳

۱۲

۱

۴

۱۳

۱

۳

۱۴

۱

۳

۱۵

۱

۵

۱۹

۱

۲

۲۰

۱

۳

۲۶

۱

۲

۲۷

۱

۳

۲۸

۱

۳

۲۹

۱

۳

۳۰

۱

۳

۳۱

۱

۳

۳۲

۱

۲

۳۶

۱

۱

۳۸

۱

۲

۴۰

۱

۲

۴۱

۲

۵

۴۲

۱

۲

۴۳

۱

۲

۴۴

۱

۲

۴۵

۱

۲

۴۶

۱

۱

۵۰

۱

۲

۶۸

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۳۰

۷۹

۸۲۲

۸۲۲+۷۹+۳۰=۹۳۱=
۱۹X۴۹


 

 جدول (۱۳)

 جدول ۱۳ : ضرب کردن دو ستون اول جدول ۱۲، بجاى جمع کردن

تعداد آیات پاراف دار

تعداد پارافها

 

شماره سورة 

۱

۳

X

۲

۱

۳

X

۳

۱

۴

X

۷

ــ

ــ

X

ــ

۲

۵

X

۴۲

ــ

ــ

X

ــ

۱

۱

X

۵۰

۱

۲

X

۶۸

 

 

 

 

۳۰

۲۰۲۲

 

 

۲۰۰۲ +۳۰ =۲۰۵۲ (۱۹  x ۱۰۸ )


قابل توجه است که اگر دو ستون اول جدول ۱۴ را در هم ضرب کنیم، بجاى اینکه جمع کنیم، باز مجموعى بدست مى آوریم که بر عدد ۱۹ قابل قسمت است. (جدول ۱۵)

جدول ۱۴: خواص ریاضى سوره هاى پاراف دار
 

جمع کل

مقدار عددى پاراف دارها

تعداد آیات پاراف دار

تعداد آیات

شماره سورة 

۳۶۰

۷۱

۱

۲۸۶

۲

۲۷۵

۷۱

۱

۲۰۰

۳

۶۳۵

۱۶۱

۱

۲۰۶

۷

۳۵۱

۲۳۱

۱

۱۰۹

۱۰

۳۶۶

۲۳۱

۱

۱۲۳

۱۱

۷۱۷

۲۳۱

۱

۱۱۱

۱۲

۳۲۸

۲۷۱

۱

۴۳

۱۳

۲۹۸

۲۳۱

۱

۵۲

۱۴

۶۲۶

۲۳۱

۱

۹۹

۱۵

۳۱۳

۱۹۵

۱

۹۸

۱۹

۱۷۰

۱۴

۱

۱۳۵

۲۰

۴۸۳

۱۰۹

۱

۲۲۷

۲۶

۱۹۰

۶۹

۱

۹۳

۲۷

۲۲۶

۱۰۹

۱

۸۸

۲۸

۴۱۶

۷۱

۱

۶۹

۲۹

۱۶۲

۷۱

۱

۶۰

۳۰

۱۳۷

۷۱

۱

۳۴

۳۱

۲۹۹

۷۱

۱

۳۰

۳۲

۱۹۰

۷۰

۱

۸۳

۳۶

۲۱۷

۹۰

۱

۸۸

۳۸

۴۰۷

۴۸

۱

۸۵

۴۰

۱۴۴

۴۸

۱

۵۴

۴۱

۳۷۵

۲۷۸

۲

۵۳

۴۲

۱۸۱

۴۸

۱

۸۹

۴۳

۱۵۲

۴۸

۱

۵۹

۴۴

۱۳۱

۴۸

۱

۳۷

۴۵

۱۳۰

۴۸

۱

۳۵

۴۶

۱۹۶

۱۰۰

۱

۴۵

۵۰

۲۲۱

۵۰+۵۰

۱

۵۲

۶۸

ــــ

ــــ

ــــــــــ

 

ــــــــــ

۷۰۳۰
۳۷۰ X ۱۹ .

۳۴۳۵

۳۰

۲۷۴۳

۸۲۲

 


 

 

جدول ۱۵ : ضرب کردن دو ستون اول جدول ۱۴، بجاى جمع کردنشان 

جمع کل

 

مقدار عددى پاراف ها

 

تعداد آیات پاراف دار

 

تعداد آیات

 

شماره  سورة

۶۴۴

=

۷۱

+

۱

+

۲۸۶

x

۲

۱۶۰۴

=

۱۶۱

+

۱

+

۲۰۰

x

۳

۱۶۰۴

=

۱۶۱

+

۱

+

۲۰۶

x

۷

ـ

=

ـ

+

ـ

+

ـ

x

ـ

۲۳۵۱

=

۱۰۰

+

۱

+

۴۵

x

۵۰

۳۶۳۷

=

(۵۰+۵۰)

+

۱

+

۵۲

x

۶۸

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

۶۰۰۷۱     +    ۳۰       +۳۴۳۵     =۶۳۵۳۶  (۱۹ x  ۳۳۴۴)

 

 

 

جدول ۱۶ : ساختمان ریاضى آیات و سوره هاى پاراف دار 

جمع کل

مجموع شماره آیات

تعداد آیات

شماره  سورة

۴۱۳۲۹

۴۱۰۴۱

۲۸۶

۲

۲۰۳۰۳

۲۰۱۰۰

۲۰۰

۳

۲۱۵۳۴

۲۱۳۲۱

۲۰۶

۷

ـــــ

ـــــ

ـــــ

ـــــ

۱۱۳۰

۱۰۳۵

۴۵

۵۰

۱۴۹۸

۱۳۷۸

۵۲

۶۸

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۱۹۰۱۳۳

(۱۹X ۱۰۰۰۷)

۱۸۶۵۶۸

۲۷۴۳

۸۲۲

 

 تعداد آیات در هر سوره، و شماره هایى که براى هر آیه تعیین شده است، از اجزاء اصلى قرآن هستند. نه تنها این اجزاء از نظر ریاضى تایید شده اند، بلکه همه سوره هاى پاراف دار و بدون پاراف به تنهایى کد شده اند. از آنجاییکه اکنون ما با سوره هاى پاراف دار سرو کار داریم، جدول ۱۶ نشان دهنده شماره تعیین شده براى این سوره ها است که با تعداد آیات در هر سوره جمه شده، باضافه مجموع شماره آیات ( + .....+۳+۲+۱). جمع کل میشود ۱۹۰۱۳۳، یا ۱۰۰۰۷۱۹.

با جمع کردن شماره هر سوره با سوره بعدى، و جمع کردن حاصل با سوره بعدى، همینطور که این مراحل را تا آخر قرآن ادامه دهیم، براى هر سوره عددى خاص خواهیم داشت. بنابراین، سوره ۱ عدد ۱ را خواهد داشت، عدد سوره ۲ میشود ۳=۲+۱، عدد سوره ۳، ۶=۳+۳ خواهد بود، عدد سوره ۴، ۱۰=۴+۶ خواهد بود، و همینطور تا آخر قرآن. مجموع این اعداد براى سوره هاى پاراف دار و بدون پاراف، بطور جداگانه بر ۱۹ قابل قسمت است. این اعداد براى سوره هاى پاراف دار در جدول ۱۷ نشان داده شده اند.

مجموع اعدادى که براى سوره هاى بدون پاراف مشخص شده اند، میشود ۲۳۷۷۸۵ که همچنین مضربى از ۱۹ است (۱۲۵۱۵۱۹=۲۳۷۷۸۵).



 

جدول ۱۷ : مقدارى که از اضافه کردن سوره ها با یکدیگر بدست مى آید 

مقدار اضافه شده

شماره  سورة

۳

۲

۶

۳

۲۸

۷

۵۵

۱۰

۶۶

۱۱

۷۸

۱۲

۹۱

۱۳

۱۰۵

۱۴

۱۲۰

۱۵

۱۹۰

۱۹

۲۱۰

۲۰

ـــــ

ـــــ

۹۹۰

۴۴

۱۰۳۵

۴۵

۱۰۸۱

۴۶

۱۲۷۵

۵۰

۲۳۴۶

۶۸

ــــــــــ

 

۱۵۶۷۵

 

(۱۹ X ۸۲۵)

 

 
کد ریاضى کلمات خاص، کلمه "خدا" (الله )

(۱) همانطور که قبلآ نشان داده شد کلمه "خدا" در قرآن ۲۶۹۸ مرتبه تکرار شده است، ۱۴۲۱۹.

[۲] مجموع شماره آیاتیکه در آنها کلمه "خدا" آمده است، میشود ۱۱۸۱۲۳ که مضربى از ۱۹ است یا (۶۲۱۷۱۹).

این پدیده هاى ساده مشکلات فراوانى براى ما ایجاد کرده بود، هنگامى که ما بسادگى کلمه "خدا" را مى شمردیم. ما گروهى بودیم مجهز به کامپیوتر و همه ما فارغ التحصیل از دانشگاه بودیم. اما با این وجود، در شمردن و حساب کردن و یا بسادگى نوشتن شمارش کلمه "خدا اشتباهات زیادى از ما سر میزد. کسانى که هنوز ادعا دارند محمد نوسینده قرآن بود، واقعا غیر منطفى فکر میکنند؛ او هرگز به دانشگاه نرفته بود، و هرگز کامپیوتر نداست.

[۳] از اولین پاراف قرآنى (ا. ل. م. ۲:۱) تا آخرین پاراف (ن ۶۸:۱)، ۲۶۴۱، ۱۳۹۱۹، کلمه "خدا" تکرار شده است.

[۴] کلمه "خدا" ۵۷ مرتبه در قسمت خارج پاراف ها آمده است (جدول ۱۸).

[۵] با جمع کردن شماره سوره ها و آیاتى که این ۵۷ مرتبه کلمه "خدا" در آنها آمده است، مجموع میشود ۲۴۳۲، یا ۱۲۸۱۹. به جدول ۱۸ توجه کنید.


جدول ۱۸ : تکرار کلمه "خدا" خارج از قسمت سوره هاى پاراف دار

تعدد تکرار

تعداد آیات

شماره  سورة

۲

۱, ۲

۱

۱

۳, ۳

۶۹

۱

۳

۷۰

۷

۳, ۴, ۱۳, ۱۵, ۱۷, ۱۹, ۲۵

۷۱

۱۰

۴, ۵, ۷, ۱۲, ۱۸, ۱۹, ۲۲, ۲۳

۷۲

۷

۲۰

۷۳

۳

۳۱, ۵۶

۷۴

۵

۶, ۹, ۱۱, ۳۰

۷۶

۱

۲۵

۷۹

۱

۲۹

۸۱

۱

۱۹

۸۲

۱

۲۳

۸۴

۳

۸,۹, ۲۰

۸۵

۱

۷

۸۷

۱

۲۴

۸۸

۲

۱۳

۹۱

۱

۸

۹۵

۱

۱۴

۹۶

۳

۲, ۵, ۸

۹۸

۱

۶

۱۰۴

۲

۱۲

۱۱۰

۲

۱۲

۱۱۲

ـــــ

ـــــ

ـــــ

 ۵۷ = (۱۹x ۳)

۶۳۴

۱۷۹۸

مجوع شماره آیات و شماره سوره ها میشود =۱۷۹۸+۶۳۴=۲۴۳۲=
۱۹X۲۲.

مجوع تکرار کلمه "خدا" خارج از قسمت سوره هاى پاراف دار میشود =۵۷=۱۹X۳ .

 


[۶] کلمه "خدا" در ۸۵ سوره آمده است. اگر شماره هر سوره را با آیاتى که ما بین اولین و آخرین تکرار کلمه "خدا" آمده است، با هم جمع کنیم، طوریکه آیه اول و آخر هم بحساب آید، جمع کل میشود ۸۱۷۰ یا ۴۳۰ ۱۹. اطلاعات خلاصه شده در جدول ۱۹ آمده است.

[۷] مهمترین پیغام قرآن این است که فقط "یک خدا" هست. کلمه "یک" در عربى میشود "واحد" و ۲۵ مرتبه در قرآن تکرار شده است. ۶ مرتبه از اینها به غیر از خدا اشاره دارد (یک نوع غذا، یک در، و غیره). ۱۹ تکرار دیگر آن اشاره به خدا دارد. این اطلاعات در فهرست لغات قرآن یافت میشود. اهمیت فراوان کلمه "واحد" بعنوان پیغام اصلى قرآن از این مشخص میشود که مضرب مشترک قرآن، ۱۹، مقدار عددى کلمه "واحد" است.


 

 


جدول ۱۹ : همه سوره هاییکه کلمه "خدا" (الله) در آنها تکرار شده است
 

از آیه اول تا آخرین آیه

آخرین آیه

اولین آیه

شماره سوره

 شماره

۲

۲

۱

۱

۱

۲۸۰

۲۸۶

۷

۲

۲

۱۹۹

۲۰۰

۲

۳

۳

ـ

ـ

ـ

ـ

ـ

۲

۲

۱

۱۱۰

۸۴

۲

۲

۱

۱۱۲

۸۵

ـ

ـ

ـ

ـ

ـ

۴۲۶۰

 

 

۳۹۱۰

 

۳۹۱۰ + ۵۲۶۰ = ۸۱۷۰ = ۱۹X۴۳۰ این خواص ریاضى تکرار همه کلمات "خدا " در قرآن را در بر دارد.

 




چرا ۱۹ !

__________

همانطور که بعدا ً در این ضمیمه به آن اشاره خواهد شد، همه کتابهاى خدا، نه فقط قرآن، به طریق ریاضى با عدد "۱۹" کد گذارى شده بودند. حتى جهان به این پهناورى اسن علامت الهى را در بر دارد. عدد ۱۹ را میتوان امضاء خالق بر روى هر چه خلق کرده است، در نظر گرفت (به ضمیمه ۳۸ توجه کنید). عدد "۱۹" داراى خواص ریاضى خاصى است که از محدوده این ضمیمه خارج است. براى مثال: [۱] عدد اول است. [۲] شامل اولین عدد (۱) و آخرین عدد (۹) است انگار که صفت خدا را در ۵۷:۳ نشان دهد "اولین و آخرین." [۳] این عدد در همه زبانهاى دنیا به یک شکل نوشته میشود. هر دو عدد ۱ و ۹ تنها اعدادى هستند که در همه زبانها یک شکل نوشته میشوند.

[۴] داراى خواص ریاضى فراوانى است. براى مثال، عدد ۱۹ مجموع اولین توان ۹ و ۱۰ است، و اختلاف بین دومین توان ۹ و ۱۰ است. حالا متوجه میشویم که مد گذارى جهانى خدا با شماره ۱۹ در این واقعیت گنجانده شده است که مقدار عددى "واحد" در همه زبانهاى کتابهاى آسمانى- آرامى، عبرى، و عربى، ۱۹ است.

پروردگار، خداى ما واحد است!

بنابراین، پروردگار، خدایتان

را پرستش کنید،

از صمیم قلبتان،

با تمام روحتان،

با تمام فکرتان،

و با تمام قدرتتان.

[تثنیه ۵ - ۶:۴ ]

[مرقس ۱۲:۲۹ ]

[قرآن ۲۳-۱۷:۲۲ ،۲:۱۶۳]

عدد ۱۹، بنابراین اولین دستور در همه کتابهاى آسمانى را اعلام میدارد: که خدا یکى است. همانطورى که در جدول ۷ نشان داده شده است، حروف الفباء آرامى، عبرى، و عربى، بر طبق سیستم جهانى معینى بعنوان اعداد هم استفاده میشدند. کلمه عبرى براى یک، (واحد، تلفظ میشود). یک به زبان عربى میشود "واحد." به جدول ۲۰ توجه کنید.
  

 

 
جدول ۲۰ : چرا "۱۹ !"

مقدار

عربی

عبری

۶

و

V

۱

ا

A

۸

ح

H

۴

د

D

ـــــــــ

 

 

۱۹

 

 

 


کلمه "قرآن "

کلمه " قرآن" در قرآن ۵۸ مرتبه تکرار شده است که یکى از آنها در ۱۰:۱۵ به "قرآنى دیگر" اشاره میکند. پس این تکرار خاص باید حذف شود. بنابراین، تکرار "این قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه است یا ۳۱۹. دو شکل دیگر کلمه "قرآن" از نظر دستورى در ۱۲ آیه آمده است. این کلمات شامل "قرء انا ً" و "قرء آنه" هستند یکى از اینها در ۱۳:۳۱ آمده است که اشاره به "قرآنى دیگر" دارد که باعث متلاشى شده کوهها میشود. دیگرى در ۴۱:۴۴ آمده است و اشاره به "قرآنى غیر عربى" دارد. بنابراین، این دو تکرار به حساب نمى آیند.
 


جدول ۲۱ فهرست سوره ها و آیاتى را که کلمه "قرآن" در تمام حالات دستوریش در آنها آمده است، نشان میدهد.

جدول ۲۱ : سوره ها و آیاتى که کلمه "قرآن" در آنها تکرار شده است 

آیات

سوره

 

 آیات

سوره

۵۸

۳۰

 

۱۸۵

۲

۳۱

۳۴

 

۸۲

۴

۲

۳۶

 

۱۰۱

۵

۶۹

ــــ

 

۱۹

۶

۱

۳۸

 

۲۰۴

۷

۲۷

۳۹

 

۱۱۱

۹

۲۸

ــــ

 

۳۷

۱۰

۳

۴۱

 

۶۱

ــــ

۲۶

ــــ

 

۲

۱۲

۷

۴۲

 

۳

ــــ

۳

۴۳

 

۱

۱۵

۳۱

ــــ

 

۸۷

ــــ

۲۹

۴۶

 

۹۱

ــــ

۲۴

۴۷

 

۹۸

۱۶

۱

۵۰

 

۹

۱۷

۴۵

ــــ

 

۴۱

ــــ

۱۷

۵۴

 

۴۵

ــــ

۲۲

ــــ

 

۴۶

ــــ

۳۲

ــــ

 

۶۰

ــــ

۴۰

ــــ

 

۷۸

ــــ

۲

۵۵

 

۸۲

ــــ

۷۷

۵۶

 

۸۸

ــــ

۲۱

۵۹

 

۸۹

ــــ

۱

۷۲

 

۱۰۶

ــــ

۴

۷۳

 

۵۴

۱۸

۲۰

ــــ

 

۲

۲۰

۱۷

۷۵

 

۱۱۳

ــــ

۱۸

ــــ

 

۱۱۴

ــــ

۲۳

۷۶

 

۳۰

۲۵

۲۱

۸۴

 

۳۲

ــــ

۲۱

۸۵

 

۱

۲۷

........

........

 

۶

ــــ

۳۰۵۲

۱۳۵۶

 

۷۶

ــــ

 

 

 

۹۲

ــــ

 ۱۳۵۶+۳۰۵۲=۴۴۰۸=
۱۹X۲۳۲

 

 

۸۵

۲۸

 




پایه اى محکم

اولین آیه قرآن "به اسم خدا، بخشنده ترین، مهربانترین،" معروف به بسم الله، شامل ۱۹ حرف است. اجزاء تشکیل دهنده آن هم هر یک در قرآن به تعداد دفعاتى تکرار شده که مضربى از ۱۹ است.
 


اولین کلمه ................."اسم" ....................تکرار...................۱۹ مرتبه

دومین کلمه .............."الله " ....................تکرار..................۲۶۹۸ مرتبه(۱۴۲۱۹)

سومین کلمه..........."الرحمن"(بخشنده ترین)....تکرار......۵۷ مرتبه (۳ ۱۹ )

چهارمین کلمه........"الرحیم" (مهربانترین).........تکرار.....۱۱۴ مرتبه (۶ ۱۹ )

استاد سزار ماجول ( ) مقدار عددى بیش از ۴۰۰ صفت خدا را مورد بررسى قرار داد و فقط چهار اسم پیدا کرد که مقدار عددیشان بر ۱۹ قابل قسمت است.
 
 

اسمهاى الهى

مقدار عددى

کلمه

واحد

۱۹

اسم

ذو الفضل العظیم

۲۶۹۸

الله

مجید

۵۷

الرحمن

جامع

۱۱۴

الرحیم

 


همانطور که در بالا نشان داده شده، تنها اسمهاى الهى که مقدار عددیشان بر ۱۹ قابل قسمت هستند، دقیقا ً مقدار عددیشان مانند تعدد تکرار چهار کلمه در بسم الله است. شکل زیر این پدیده هیبت انگیز را توصیف میکند:

اسم _________________۱۹ _______ واحد (واحد)

الله _____________ ۲۶۹۸ _____ذوالفضل العظیم(صاحب رحمت بى پایان)

رحمن____________ ۵۷ _________ مجید (بزرگوار )

رحیم ____________ ۱۱۴ _________ جامع (جمع کننده )

چهار کلمه بسم الله در سمت راست نشان داده شده است، و تنها چهار اسم الهى که مقدار عددیشان بر ۱۹ قابل قسمت هستند در سمت چپ نشان داده شده اند. اعدادى که مابین آنها نوشته شده است، تعدد تکرار کلمات بسم الله است که همچنین مقدار عددى چهار اسم الهى هم هستند.



پنچ ستون اسلام

اگر چه قرآن شامل دستورات بیشمارى است که بر همه جوانب زندگى ما حکم فرما است( براى مثال۳۸-۱۷:۲۲ توجه کنید)، اما پنج "ستون" اصلى از روى سنت تاکید شده اند. آنها عبارتند از:

۱. شهادت: شهادت دادن به اینکه در کنار خدا، خداى دیگرى نیست.

۲. نماز : بجا آوردن دعاى ارتباطى (نماز پنج بار در روز.

۳. روزه: روزه گرفتن در نهمین ماه تقویم اسلامى (رمضان )

۴. زکات: دادن ۵/۲% در آمد به اشخاص تعیین شده.

۵. حج : زیارت مکه یک بار در طول عمر براى کسانى که استطاعت آن را داشته باشند. مانند همه چیزهاى دیگر، اینها هم ترکیب ریاضى دارند.
 

 

 جدول ۲۲ : همه سوره ها و آیات از اولین تکرار لا اله الاهو تا آخرین تکرار آن

جمع کل

مجموع شماره آیات

تعداد آیات

شماره سوره

۲۷۸۰۰

۲۷۶۷۵

۱۲۳

۲

۲۰۳۰۳

۲۰۱۰۰

۲۰۰

۳

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۸۲۶۴

۸۱۲۸

۱۲۷

۹

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۵۰۶

۴۰۶

۲۸

۷۲

۱۲۷

۴۵

۹

۷۳

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۳۱۶۵۰۲ =( ۱۹X  ۱۶۶۵۸)

۳۰۸۴۹۰

۵۳۱۲

۲۷۰۰


۱. خداى واحد (شهادت ):

____________________

همانطور که قبلا ً اشاره شد، کلمه "واحد" که به خدا اشاره میکند در قرآن ۱۹ مرتبه تکرار شده است. اشاره به "تنها" خدا ۵ مرتبه است، و مجموع شماره سوره ها و آیاتى که این پنچ تکرار در آنها آمده است میشود ۳۶۱، یا ۱۹۱۹.

"اولین ستون اسلام" در ۳:۱۸ آمده است "لا اله الا الله" (در کنار خدا، خداى دیگرى نیست). این مهمترین عبارت در ۱۹ سوره آمده است. اولنى تکرار در ۲:۱۶۳ است و آخرین در ۷۳:۹، جدول شماره ۲۲ نشان میدهد که مجموع شماره سوره ها باضافه تعداد آیات میان اولین تا آخرین تکرار باضافه مجموع شماره این آیات میشود ۳۱۶۵۰۲، یا ۱۶۶۵۸۱۹. همچنین، با اضافه کردن شماره ۱۹ سوره ایکه لا اله الا الله در آنها تکرار شده است، باضافه شماره آیاتى که این جمله مهم در آنها تکرار شده است، باضافه مجموع تعدد تکرار (۲۹)، جمه کل میشود ۲۱۲۸، یا ۱۱۲۱۹. جزییات در جدول ۲۳ نشان داده شده است.
 

 

 
جدول ۲۳ : فهرست تکرار جمله مهم "لا اله الا الاهو" در تمام قرآن

تعدد تکرار شهادت

آیات با جمله شهادت

شماره سوره

شماره

۲

۱۶۳, ۲۲۵

۲

۱

۴

۲, ۶ ,۱۸(مرتین)

۳

۲

۱

۸۷

۴

۳

۲

۱۰۲ , ۱۰۶

۶

۴

۱

۱۵۸

۷

۵

۱

۳۱

۹

۶

۱

۱۴

۱۱

۷

۱

۳۰

۱۳

۸

۲

۸ , ۹۸

۲۰

۹

۱

۱۱۶

۲۳

۱۰

۱

۲۶

۲۷

۱۱

۲

۷۰ , ۸۸

۲۸

۱۲

۱

۳

۳۵

۱۳

۱

۶

۳۹

۱۴

۳

۳ , ۶۲ , ۶۵

۴۰

۱۵

۱

۸

۴۴

۱۶

۲

۲۲ , ۲۳

۵۹

۱۷

۱

۱۳

۶۴

۱۸

۱

۹

۷۳

۱۹

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۲۹

۱۵۹۲

۵۰۷

 

۵۰۷ + ۱۵۹۲ + ۲۹ =۲۱۲۸=۱۹X ۱۱۲

 



کلمه "صلاه" در قرآن ۶۷ مرتبه تکرار شده است، و وقتى ما شماره سوره ها و آیات این ۶۷ تکرار را با هم جمع کنیم مجموع میشود ۴۶۷۴، یا ۲۴۶۱۹ ( به فهرست لغات قرآن توجه کنید).

۳. روزه (صیام) :

دستور روزه گرفتن در آیات ۱۹۶، ۱۸۵، ۱۸۴، ۲:۱۸۳ ؛ ۴:۹۲؛ ۹۵، ۵:۸۹؛ ۳۵؛۳۳:۳۵؛ و ۵۸:۴ آمده است. مجموع این اعداد میشود ۱۳۸۷، یا ۷۳۱۹. قابل توجه است که در آیه ۳۳:۳۵ روزه دو مرتبه تکرار شده است، یکى براى مردان مؤمن، دیگرى براى زنان مؤمن.

۴. زکات: و ۵. زیارت حج به مکه:

در حالى که سه ستون اول اسلام بر همه مردان و زنان مسلمان واجب سات، زکات و حج فقط براى کسانى که استطاعت آن را دارند واجب است. این پدیده ریاضى جالبى را توصیف مى کند که به زکات و حج ارتباط دارد.

زکات در آیات ۲۷۷، ۱۷۷، ۱۱۰، ۸۳،۲:۴۳، ۱۶۲، ۴:۷۷؛ ۵۵،۵:۱۲؛ ۷:۱۵۶؛ ۷۱، ۱۸، ۱۱، ۹:۵؛ ۱۸:۸۱؛ ۵۵،۳۱، ۱۹:۱۳؛ ۲۱:۷۳؛ ۷۸، ۲۲:۴۱؛ ۲۳:۴؛ ۵۶، ۲۴:۳۷؛ ۲۷:۳؛ ۳۰:۳۹؛ ۳۱:۴؛ ۳۳:۳۳؛ ۴۱:۷؛ ۵۸:۱۳؛ ۷۳:۲۰؛ و ۹۸:۵ آمده است. مجموع این اعداد ۲۳۹۵ میشود. این مجموع دقیقا ً بر ۱۹ قابل قسمت نیست، و یک شماره اضافه است.

حج در آیات ۱۹۷، ۱۹۶، ۲:۱۸۹؛ ۹:۳؛ و ۲۲:۲۷ آمده است. مجموع این اعداد میشود ۶۴۵ و این مجموع دقیقا ً بر ۱۹ قابل قسمت نیست؛ یک شماره کم دارد. بنابراین، زکات و حج، با هم، میشود ۱۶۰۱۹= ۳۰۴۰= ۶۴۵+ ۲۳۹۵.



ساختمان ریاضى قرآن

سوره ها، آیات، کلمات، و حروف قرآن نه تنها داراى انشاء ریاضى است، بلکه با ساختمانى ماوراء انسانى ترتیب یافته است که مطلقا ً ریاضى است، و محتویات ادبى آن هیچ ارتباطى با ترتیب چنین ساختمانى ندارد. از آنجاییکه ساختمان قرآن ریاضى محض است، انتظار میرود که اعدادى که در قرآن آمده اند، باید با پایه- ۱۹ قرآن مطابفت داشته باشند. تعداد ۳۰ عدد خاص در قرآن آمده است و مجموع همه این اعداد میشود ۱۶۲۱۴۶ که بر عدد ۱۹ قابل قسمت است: (۸۵۳۴۱۹= ۱۶۲۱۱۴۶). جدول ۲۴ فهرست همه این اعداد تکرار شده در قرآن را نشان میدهد، بدون تکرار مجدد. اعدادى که در قرآن فقط یک مرتبه تکرار شده اند عبارتند از: ۱۱، ۱۹، ۲۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۹۹، ۳۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۵۰۰۰۰، و ۱۰۰۰۰۰. همه اعداد تکرار شده در قرآن با تکرار مجدد، ۲۸۵ مرتبه تکرار شده اند، و این عدد بر ۱۹ قابل قسمت است: ۱۵۱۹.

 
 

جدول ۲۴ : همه اعداد قرآنى

 

مثال در آیه

شماره

۲: ۱۶۳

۱

۴: ۱۱

۲

۴: ۱۷۱

۳

۹: ۲

۴

۱۸: ۲۲

۵

۲۵: ۵۹

۶

۴۱: ۱۲

۷

۶۹: ۱۷

۸

۲: ۷۴۸

۹

۲: ۱۹۶

۱۰

۱۲: ۴

۱۱

۹: ۳۶

۱۲

۷۴: ۳۰

۱۹

۸: ۶۵

۲۰

۷: ۱۴۲

۳۰

۷: ۱۴۲

۴۰

۲۹: ۱۴

۵۰

۵۸: ۴

۶۰

۹: ۸۰

۷۰

۲۴: ۴

۸۰

۳۸: ۲۳

۹۰

۲: ۲۵۹

۱۰۰

۸: ۶۵

۲۰۰

۱۸: ۲۵

۳۰۰

۲: ۹۶

۱۰۰۰

۸: ۶۶

۲۰۰۰

۳: ۱۲۴

۳۰۰۰

۳: ۱۲۵

۵۰۰۰

۷۰: ۴

۵۰۰۰۰

۳۷: ۱۴۷

۱۰۰۰۰۰

 

ــــــــــ

 

۱۶۲۱۴۶
۱۹X۸۵۳۴

 

__________
شماره سوره ها و آیات

از سیستم شماره گذارى سوره ها و آیات قرآن کاملا ً حفاظت شده است. فقط چند چاپ تأیید نشده و بسیار مشخص با سیستم قانونى که از طریق الهى حفاظت شده است، فرق دارد. هنگامیکه ما همه شماره سوره ها را با هم جمه کنیم، باضافه شماره آیات در هر سوره باضافه مجموع شماره آیات، جمع کل همه قرآن میشود ۳۴۶۱۹۹، یا ۹۵۹ ۱۹.

 
 

جدول ۲۵ نشان دهنده خلاصه این اطلاعات است.


جدول ۲۵ : کد ریاضى شماره آیات و شماره سوره ها
 

جمع کل

 

مجموع شماره آیات

تعداد آیات

شماره  سوره

۳۶

۲۸

۷

۱

۴۱۳۲۹

۴۱۰۴۱

۲۸۶

۲

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۸۲۶۴

۸۱۲۸

۱۲۷

۹

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۱۳۳

۱۵

۵

۱۱۳

۱۴۱

۲۱

۶

۱۱۴

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۳۴۶۱۹۹

(۱۹ X ۱۹ X ۹۵۹)

۳۳۳۴۱۰

۶۲۳۴

۶۵۵۵

 



بنابراین کوچکترین تغییر تنها یک سوره یا یک آیه این روش را از بین میبرد همانطور که در جدول ۱۶ نشان داده شده است، اگر ما فقط ۲۹ سوره پاراف دار را در نظر بگیریم، این اطلاعا باز هم مجموعى قابل قسمت بر ۱۹ بوجود مى آورد. این اطلاعات نشان میدهد که سوره هاى بدون پاراف هم بر ۱۹ قابل قسمت هستند.

جدول ۲۶ خلاصه همان اطلاعاتى است که ۸۵ سوره بدون پاراف ارتباط دارد.
 
 

جدول ۲۶ : کد ریاضى ۸۵ سوره بدون پاراف

 

 

جمع کل

مجموع شماره سوره ها

تعداد آیات

شماره  سوره

۳۶

۲۸

۷

۱

۱۵۷۵۶

۱۵۵۷۶

۱۷۶

۴

 

 

 

 

۸۲۶۴

۸۱۲۸

۱۲۷

۹

 

 

 

 

۱۳۳

۱۵

۵

۱۱۳

۱۴۱

۲۱

۶

۱۱۴

 

 

 

 

۱۵۶۰۶۶

(۱۹ X ۸۲۱۴)

۱۴۶۸۴۲

۳۴۹۱

۵۷۳۳

 



حال بیایید به مجموعه دیگرى از معجزات که با شماره سوره ها و آیات ارتباط پیدا میکنند توجه کنیم. شماره سوره را بنویسید، و بدنبال آن شماره آیات در آن سوره، سپس شماره هر آیه، و بالاخره مجموع شماره آیات. پس براى سوره ۱، بنویسید ۱ براى شماره سوره، سپس ۷ براى تعداد آیات، ۱۲۳۴۵۶۷ براى شماره آیات، و بالاخره ۲۸ براى مجموع شماره آیات، به اینصورت ۲۸ براى مجموع شماره آیات، به اینصورت ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷ ۱ عدد سوره ۲ به این شکل خواهد بود: ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ........۱۲۳۴۵۶ ۲۸۶ ۲. همین عمل را براى همه ۱۱۴ سوره انجام دهید، و سپس این اعدا را با هم جمع کنید. مجموع داراى ۷۵۹ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.

جدول ۲۷ : سوره، مجموع تعداد آیات، شماره آیات، و مجموع شماره آیات هر سوره

سوره، تعداد آیات، شماره آیات

سوره مجموع شماره آیات

______________________________

۱ ۱۷۱۲۳۴۵۶۷۲۸

۲ ۲۸۶۴۱۰۴۱ .......۲۲۸۶۱۲۳۴۵

___ _____

۱۱۴ ۱۱۴۱۲۳۴۵۶۶۲۱

مجموع میشود ۷۵۹ رقم و بر ۱۹ قابل قسمت است

حال تعدا آیات در هر سوره را بنویسید و بدنبال آن مجموع شماره آیات آن سوره را و همه اعداد را از سمت چپ مرتب کنید. براى مثال سوره یک ۷ آیه دارد، و مجموع شماره آیات آن میشود ۲۸. بنابراین، براى سوره ۱ مینویسم ۲۸ ۷، و براى سوره ۲ ۲۸۶۴۱۰۴۱، و براى سوره ۳، ۲۰۰۲۰۱۰۰ و همینطور تا سوره ۱۱۴ که میشود ۲۱ ۶. بخاطر داشته باشید که این اعداد همه در سمت چپ نوشته شده اند، همانطور که در جدول ۲۸ نشان داده شده اند. سپس آنها را بطریقه معمولى با هم جمع کنید، از راست به چپ. مجموع این اعدادى که از سمت چپ نوشته شده اند، میشود: ۴۸۵۹۳۰۹۷۷۴، یا ۲۵۵۷۵۳۱۴۶ ۱۹.

جدول ۲۹: شماره آیات و مجموع شماره آیات، مرتب شده از سمت چپ

سوره شماره آیات و مجموع آیات

۱ ۱۲۳۴۵۶۷۲۸

۲ ۲۸۶۴۱۰۴۱......۱۲۳۴

______ ________

۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶۲۱

مجموع میشود ۷۵۷ رقم و بر ۱۹ قابل قسمت است

حالا همان اعمال بالا را ادامه دهید ( اعداد را از سمت چپ مرتب کنید)، ولى بجاى تعداد آیات، شماره هر آیه را بنویسید. براى مثل، عدد جدید براى سوره ۱ شامل هفت آیه آن است (۱۲۳۴۵۶۷ ) که با مجموع آن اعداد ترکیب شده است (۲۸). بنابراین، ترکیب عدد جدید براى سوره ۱، میشود ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷. و ترکیب عدد جدید براى سوره ۱۱۴، میشود ۲۱ ۱۲۳۴۵۶. جدول ۲۹ این مراحل را نشان میدهد. مجموع کل اعدادى که به ترتیب چپ به راست مرتب شده اند، ۷۵۷ رقم است، و باز هم بر ۱۹ قابل قسمت است.



ترکیب عددى ماوراء انسانى

بیایید براى هر سوره شماره هر آیه قرآن را بعد از تعداد آیات در آن سوره بنویسم. سوره ۱ که سامل هفت آیه است به این شکل نشان داده خواهد شد، ۱۲۳۴۵۶۷ ۷. در اینجا میخواهیم با نوشتن شماره آیات پهلوى هم عدد بزرگى بدست آوریم. براى پیدا کردن عددى که نماینده سوره ۲ است، ابتدا تعداد آیات در این سوره را مینویسیم، ۲۸۶، سپس شماره هر آیه را پهلوى هم. بنابراین، عدد نشان دهنده سوره ۲ به این شکل در مى آید:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..........۱۲۳۴۵ ۲۸۶. دو عددى که نشان دهنده دو سوره هستند:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ...........۱۲۳۴۵ ۲۸۶ و ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

این دو عدد را در کنار هم قرار میدهیم تا یک عدد تشکیل دهند، در نتیجه عدد زیر حاصل میشود:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..........۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۲۸۶ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۷

این عمل را براى همه سوره هاى قرآن انجام میدهیم، بنابراین عدد بسیار طویلى بدست مى آوریم که شامل همه آیات قرآن است. عددى که نشان دهنده همه قرآن است، بر عدد ۱۹ قابل قسمت است، و شامل ۱۲۶۹۲ رقم است که همچنین بر ۱۹ قابل قسمت است.

۱۲۳۴۵۶ ۶ ۱۲۳۴۵ ۵ .......۲۸۶ ......۱۲۳۴۵ ۲۸۶ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

اولین عدد: این عدد بسیار طویل داراى ۱۲۶۹۲ رقم است (۶۶۸ ۱۹) و شامل همه سوره ها در قرآن ایت. ابتدا تعداد آیات در سوره، و سپس شماره آیات. برنامه کامپیوترى خاصى که اعداد بسیار بزرگ را تقسیم میکند، نشان داده که این عدد طویل بر ۱۹ قابل قسمت است.



حالا بجاى اینکه مجموع شماره آیات در هر سوره را قبل از شماره آیات قرار دهید، بیایید این مرتبه آنها را بعد از شماره آیات قرار دهیم. بنابراین، عدد نشان دهنده سوره ۱ به این شکل در مى آید ۷ ۱۲۳۴۵۶۷ ، بجاى ۱۲۳۴۵۶۷ ۷، و عدد جدید براى سوره ۲ به این شکل خواهد بود ۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ....... ۱۲۳۴۵ بجاى ۲۸۴۲۸۵۲۸۶ .......۱۲۳۴۵ ۲۸۶. عدد نشان دهنده این دو سوره به شکل زیر خواهد بود:

۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ........۵ ۴ ۳ ۲ ۱ و ۷ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

این دو عدد را در کنار هم قرار میدهیم تا یک عدد طویل حاصل شود که نشانگر ۲ سوره اول است و به این شکل خواهد بود:

۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴........ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۷ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

از آنجاییکه ما مجموع آیات هر سوره را در آخر هر سوره قرار میدهیم، باید جمع کل تعداد آیات (۶۲۳۴) را در آخر قرآن قرار دهیم. بنابراین، آخرین اعداد نشان دهنده آخرین سوره (۶ ۱۲۳۴۵۶ ) است، بدنبال آن، جمع کل تعداد آیات در قرآن (۶۲۳۴):

۶۲۳۴ ۶ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ < < < ۶۲۳۴ و ۶ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

با قرار دادن همه آیات سوره ها با یکدیگر، عدد طویلى حاصل میشود که داراى ۱۲۶۹۶ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۶۲۳۴ ۶ ۱۲۳۴۵۶ ۵ ۱۲۳۴۵......۲۸۶ ۲۸۶.....۱۲۳۴۵ ۷ ۱۲۳۴۵۶۷



دومین عدد: شماره هر آیه در هر سوره و بدنبال آن تعداد آیات در هر سوره. آخرین ۱۱ رقم نشان داده شده در اینجا، ۶ آیه آخرین سوره است، و بدنبال آن تعداد آیاتش (۶)، بدنبالش جمع کل تعداد آیا شماره دار در قرآن (۶۲۳۴). عدد کامل و طویل بر ۱۹



حال شماره هر سوره را هم بحساب مى آوریم

شماره هر آیه در هر سوره را بنویسید، بدنبال آن شماره سوره، بدنبال آن تعداد آیات در سوره. بنابراین، عددى که نماینده سوره ۱ است به این شکل است: ۷ ۱ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ عددى که نماینده سوره ۲ است به این شکل است: ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ .... ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ عددى که نماینده آخرین سوره است (۱۱۴) به این شکل است: ۶ ۱۱۴ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ دوباره جمع کل تعداد آیات (۶۲۳۴) به آخر اضافه میشود. این عدد که نشان دهنده همه قرآن است بر ۱۹ قابل قسمت است:



۶۲۳۴ ۶ ۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶ ...... ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ......۱۲۳۴۵ ۷ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷



سومین عدد: شماره هر آیه، بدنبال آن شماره سوره، سپس تعداد آیات در سوره. جمع کل تعداد آیات شماره دار بر آخر اضافه میشود. عددطویل(۱۲۹۳۰ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.



بجاى قرار دادن تعداد آیات در هر سوره در آخر سوره، حال تعداد آیات را در ابتداى سوره قرار میدهیم. بنابراین، عدد نشاو دهنده سوره ۱ به این شکل است: ۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷، بجاى ۷ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷، و عدد نشان دهنده سوره ۲ به این شکل است:

۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..... ۱۲۳۴۵ ۲۸۶، بجاى ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ....۱۲۳۴۵. این عدد بسیار طویل که نشان دهنده همه قرآن است بر ۱۹ قابل قسمت است.

۶۲۳۴ ۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶ ۶.....۲ ۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۱۲۸۶ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷



چهارمین عدد: تعداد آیات در هر سوره و بدنبال آن شماره هر آیه، سپس شماره سوره. آخرین ۱۴ رقم نشان داده شده در بالا، تعداد آیات است در آخرین سوره (۶) بدنیال آن شماره شش آیه (۱۲۳۴۵۶)، بدنبال آن شماره سوره (۱۱۴)، سپس مجموع تعداد آیات شماره دار در قرآن. این عدد طویل (شمامل ۱۲۹۳۰ رقم) بر ۱۹ قابل قسمت است.



حالا شماره هر آیه در هر سوره را بنویسید، بدنبال آن مجموع شماره آیات براى هر سوره. سوره۱ داراى ۷ آیه است، و مجموع شماره آیات آن میشود ۲۸=۷+۶+۵+۴+۳+۲+۱. بنابراین، عدد نشان دهنده سوره ۱ به این شکل است: ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ .

مجموع شماره آیات سوره ۲ میشود ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..... ۱۲۳۴۵

عدد نشان دهنده آخرین سوره که داراى ۶ آیه است به این شکل است: ۲۱ ۱۱۲۳۴۵۶ زیرا ۲۱=۶ +۵+۴+۳+۲+۱.

عدد کامل نشان دهنده همه قرآن داراى ۱۲۳۴۵۶ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است. به این شکل میشود:

۲۱ ۱۲۳۴۵۶ ... ۴۱۰۴۱ ۲۸۴۲۸۵۲۸۶ ... ۱۲۳۴۵ ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷



پنچمین عدد: شماره هر آیه در هر سوره و بدنبال آن مجموع شماره آیات. عدد طویل داراى ۱۲۸۲۶ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.



قابل توجه است که اگر ترتیب شماره آیات و مجموع شماره آیات را در "پنچمین عدد" که در بالا نشان داده شده است، بر عکس کنیم، یعنى مجموع شماره آیات را قبل از سوره قرار دهیم، عدد طویل حاصل هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است.



۱۲۳۴۵۶ ...... ۲۸۵۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۴۱۰۴۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۲۸



ششمین عدد: با قرار دادن مجموع شماره آیات در ابتداى هر سوره، بجاى قرار داد آن در آخر، عددى طویل حاصل میشود (دارارى ۱۲۸۳۶ رقم) که آن هم بر ۱۹ قابل قسمت است.



حتى اگر سوره ها را از آخر بنویسیم، یعنى ترتیب سوره ها را بر عکس کنیم، از آخرین سوره شروع کنیم، تا اولین سوره و مجموع شماره آیات را بعد از آیات هر سوره قرار دهیم، عدد حاصل هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است.



۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ... ۱۲۳۴۵ .. ۱۵ ۱۲۳۴۵ ۲۱ ۱۲۳۴۵۶



هفتمین عدد: بر عکس کردن ترتیب سوره ها- شروع با آخرین سوره و پایان با اولین سوره- و نوشتن شماره هر آیه، و قرار دادن مجموع شماره آیات هر سوره بعد از آیاتش، حاصل عدد طویلى میشود که داراى ۱۲۸۳۶ رقم است. این عدد بر ۱۹ قابل قسمت است.



مجموع شماره آیات را براى همه قرآن بنویسید(۳۳۳۴۱۰)، بدنبال آن جمع کل تعداد آیات شماره دار در قرآن (۶۲۳۴)، سپس تعداد سوره ها (۱۱۴). سپس هر سوره با شماره آن و بدنبال آن تعداد آیاتش نشان داده میشود. اعدادى که نشان دهنده سوره ۱ و ۲ هستند میشود ۷۱ و ۲۸۶ ۲، عدد کامل که همه سوره هاى قرآن را در بر دارد شامل ۴۷۴ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است- به این شکل:



۶ ۱۱۴ ۵ ۱۱۳ ... ۲۰۰ ۳ ۲۸۶ ۲ ۷ ۱ ۱۱۴ ۶۲۳۴ ۳۳۳۴۱۰



هشتمین عدد: مجموع کل شماره آیات (۳۳۳۴۱۰)، بدنبال آن تعداد آیات شماره دار (۶۲۳۴)، تعداد سوره ها (۱۱۴)، سپس شماره سوره ها و تعداد آیات هر سوره.



حالا ترتیب شماره سوره و تعداد آیات آنرا آنطور که در "هشتمین عدد" نشان داده شده است بر عکس میکنیم. بنابراین، اعدادى که نشان دهنده دو سوره اول است به این شکل میشود: ۱ ۷ و ۲۸۶ ۲، عدد کامل همچنین داراى ۴۷۴ رقم است و هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است. و به این شکل است:



۱۱۴ ۶ ۱۱۳ ۵ ..... ۳ ۲۰۰ ۲ ۲۸۶ ۱ ۷ ۱۱۴ ۶۲۳۴ ۳۳۳۴۱۰



نهمین عدد: با عوض کردن ترتیب شماره سوره و تعداد آیات، هنوز عدد طویلى حاصل میشود که بر ۱۹ قابل قسمت است.



اگر مجموع شماره آیات سوره ۱ (۲۸) را بنویسم، بدنبال آن مجموع شماره آیات سوره ۲ (۴۱۰۴۱)، و همینطور تا آخر قرآن دادمه دهیم، و جمع کل شماره آیات (۳۳۳۴۱۰) را در آخر قرار دهیم، عدد طویل حاصل (دهمین عدد) داراى ۲۷۷ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۳۳۳۴۱۰ ۲۱ ۱۵ ......... ۲۰۱۰۰ ۴۱۰۴۱ ۲۸



دهمین عدد: مجموع شماره آیات هر سوره قرآن، پهلوى یکدیگز نوشته شده است، و در آخر آن جمع کل شماره آیات (۳۳۳۴۱۰).

این عدد طویل (۲۷۷ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.



اگر تعداد سوره هاى قرآن را بنویسم (۱۱۴)، بدنبال آن مجموع تعداد آیات شماره دار (۶۲۳۲) بدنبال آن شماره هر سوره و جمجوع شماره آیات آن سوره، عدد طویل که حاصل میشود (۶۱۲ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.



۲۱ ۱۱۴ ۱۵ ۱۱۳ .... ۲۰۱۰۰ ۳ ۴۱۰۴۱ ۲ ۲۸ ۱ ۶۲۳۴ ۱۱۴



یازدهمین عدد: از تعداد سوره ها، بدنبال آن مجموع تعداد آیات شماره دار، سپس شماره هر سوره و مجموع شماره آیات آن، این عدد (۶۱۲ رقمى ) حاصل میشود که بر ۱۹ قابل قسمت است.



بخاطر اینکه مبادا کسى فکر کند که هیچکدام از اجزاء قرآنى با این کد ریاضى هیبت انگیز بدون محافظ رها شده است، پس بیایى به اجزاء بیشترى توجه کنیم.

اگر تعداد سوره ها را بنویسیم (۱۱۴)، بدنبال آن مجموع تعداد آیات شماره دار، بدنبال آن جمع کل شماره همه آیات قرآن (۳۳۳۴۱۰ )، بدنبال آن شماره هر سوره و آیات آن، عدد طویلى بدست مى آوریم (۱۲۷۱۲) رقمى ) که بر ۱۹ قسمت است



۱۲۳۴۵۶ ۱۱۴ .... ۱۲۳۴۵۶۷ ۱ ۳۳۳۴۱۰ ۶۲۳۴ ۱۱۴

دوزادهمین عدد



اگر تعداد آیات هر سوره را پهلوى یکدیگر بنویسیم، عددى بدست مى آوریم با ۲۳۵ رقم که بر ۱۹ قابل قسمت است. براى انجام این کار، مجموع تعداد آیات شماره دار قرآن را بنویسید (۶۲۳۴)، بدنبال آن تعداد آیات در هر سوره، و در آخر جمع کل تعداد آیات شماره دار در قرآن. عدد طویل حاصل بصورت زیر است:



۶۲۳۴ ۶ ۶ ۴ ۵ ........ ۱۲۷ ......... ۱۷۶ ۲۰۰ ۱۸۶ ۷ ۶۲۳۴

(مجموع آیات) (۴ سوره آخر) (سوره ۹ ) (۴ سوره اول) (تعداد آیات )

سیزدهمین عدد



اگر مجموع تعداد آیات شماره دار قرآن را بنویسم (۶۲۳۴)، بدنبال آن تعداد سوره ها (۱۱۴)، بدنبال آن شماره هر آیه در هر سوره، سپس در آخر تعداد آیات شماره دار قرآن را بنویسم (۶۲۳۴)، و تعداد سوره ها (۱۱۴)، عدد حاصل داراى ۱۲۴۷۹ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۱۱۴ ۶۲۳۴ ۱۲۳۴۵۶ .... ۲۸۶ .... ۱۲۳۴۵ ۱۲۳۴۵۶۷ ۱۱۴ ۶۲۳۴

چهاردهمین عدد



عدد طویل دیگرى که داراى ۱۲۷۷۴ رقم است، به این شکل تشکیل میشود که شماره هر آیه در هر سوره را مینویسیم، بدنبال آن تعداد آیات هر سوره باضافه شماره آن سوره. سوره ۱ داراى ۷ آیه است، و مجموع ۷+۱ میشود ۸. بنابراین، عددى که نشان دهنده سوره ۱ است به این شکل است: ۸ ۱۲۳۴۵۶۷. از آنجاییکه سوره ۲ داراى ۲۸۶ آیه است، عددى که نشان دهنده سوره ۲ است به این شکل است: ۲۸۸ ۲۸۶ .... ۱۲۳۴۵. این عمل براى هر سوره در قرآن انجام میشود. عدد نهایى ۱۲۷۷۴ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۱۲۰ ۲۳۴۵۶ ....... ۲۸۸ ۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۸ ۱۲۳۴۵۶۷

(۶+ ۱۱۴) (۲۸۶ +۲ ) (۷+۱)

پانزدهمین عدد



خصوصیات بیشترى در ضمیمه هاى ۲، ۹ ، ۱۹ ،۲۴، ۲۵، ۲۶،۲۹، ۲۷ آمده است.



شاهدى از طرف فرزندان اسراییل [۴۶:۱۰ ]



بگو، "اگر از طرف خدا باشد و شما به آن کافر شدید، چطور شاهدى از طرف فرزندان اسراییل شاهد بر چنین پدیده اى بوده است، و او ایمان آورده است، در حالى که شما متکبرتر شدید. مسلما ً، خدا ستمکاران را هدایت نمى کند." [۴۶:۱۰ ]



قسمت زیر از کتاب مطالعات در تصوف یهودیت، (انجمن مطالعات یهودیت، کمبریج، ماساچوست، نویسندگان جوزف دن و فرانک تالمیج، صفحه ۸۸، سال ۱۹۸۲ ) اقتباس شده است. این نقل در رابطه با ار خاخام جوداه پرهیزکار (قرن ۱۲ هم میلادى است:

مردم [ یهودى ] در فرانسه رسم خود قرار داده بودند که [به دعاى صبح ] این کلمات را اضافه کنند: "اشرى تمیمى درخ [خجسته کسانى هستند که پرهیزکارانه راه بروند ]،" و خاخام ما، شخص پرهیزکار، با خاطره مبارک، نوشته که آنها کاملا ً و تماما ً در اشتباه هستند. همه آن دروعى است بزرگ، زیرا فقط نوزده بار اسم الهى [در آن قسمت نماز صبح ] مى آید، و همانند آن کلمه الوهیم نوزده مرتبه در دعا از و- اله شموت تکرار شده است..... همانند آن در مى آبید که اسراییل نوزده مرتبه "پسران" خوانده شدند، و مثالهاى بسیار دیگر. همه این وزده ها با هم در ارتباط هستند، و رازها و معانى بسیار مهمى در بر دارند که در بیش از هشت جلد کتاب بزرگ آمده است ..... بعلاوه، این قسمت از ۱۵۲ (۸۱۹) کلمه تشکلیل شده است.



همه ستایشها بر خدا که خواست تا معجزه قرآنش در این زمان آشکار گردد. او اشخاص زیر را مشخص کرده است و با آشکار کردن قسمتهایى از این کشفیات مهم به آنها رحمت عطا کرده است: عبدالله آریک، محمود على ابیب، لیسا اسپرى، ادیپ یوکسل، احسان رمضان، فروز کارمالى، اسماعیل برکت، گتوت ادیسوما، احمد یوسف، سزار ماجول، محتشم اریسون، و امیلى استرت.

نظرات 13 + ارسال نظر
معصومه = ارمین = تیکه ۳ یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:31 ق.ظ http://www.3tike.blogfa.com

اقا میلاد خسته نباشید تو این مطالبا رو از کجا میاری؟؟ امید وارم همیشه موفق باشی

مرسی
من اگر وقت کنم میرم تو اینترنت این مطالب جالبو پیدا میکنم و برای شماها تو وبلاگم میزارم.
وبلاگ من خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نایت اسکین (رضا ماهوری) یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:36 ق.ظ http://night-skin.com

سلام دوست عزیز
ممنونم از لطف و محبتتون
در ضمن وب ارزنده ای دارید
عکس های جالبی گذاشته بودید که ندیده بودم
این چنین وبلاگ هایی که به دور از عشق و عاشقی باشه خیلی کم هست
وبلاگ هایی همچون وبلاگ شما کاملا مفید است
موفق باشید

سالم ممنون که اومدین
منو خیلی خوشحال کردید هم به خاطر آهنگ تون هم به خاطر نظرتون ممنون

فاضل یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:02 ق.ظ http://tadaee-to.blogsky.com

مرسی به وبلاگم سر زدی. منم شما رو لینک کردم به اسم INFORMATION اگه میخوای اسمت رو عوض کنم بگو
راستی وبلاگ جالبی داری موفق باشی

سلام خیلی ممنون که منو لینک کردین
همین اسم خوبه ممنون

خانومی یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:37 ب.ظ http://khialat.blogsky.com

سلام خیلی جالب بود مدتی دنبال این مطالب به طور کامل می گشتم مرسی از لطفت

غزل یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 04:47 ب.ظ http://www.ghazalff.blogfa.com

سلام
وطلب جالبی بود موفق باشی

مرسی که اومدی

شهر آنلاین دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.online-city.blogfa.com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری
به ما هم یه سری بزن
و اگه دوست داشتی من رو به عنوان:{اخبار ماهواره.ریسیور.آموزش.هک.ترفند.موبایل و...}
و بعد بهم خبر بده تا لینکت کنم؟

من شما رو لینک کردم منتظرتون هستم

شهر آنلاین دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:44 ب.ظ http://online-city.blogfa.com/

شما رو به چه اسمی لینک کنم

INFORMATION
ممنون

نازی دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:11 ب.ظ http://love93.blogfa.com/

سلااااام...وبلاگ خیلییی زیبا و مفیدی دارین...
موفق باشید!!

مرسی که اومدی

مجید سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:17 ب.ظ http://3edaidelbar.blogfa.com

سلام
ممنون که سر زدی
مطلب جدیدت بازهم جالب و خواندنی بود
موفق باشید

مرسی که اومدی

مهری چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:06 ب.ظ http://www.sr2.blogfa.com

سلم مطلب جالبی بود .به ما هم سر بزنید وچنانچه مایل به تبادل لینگ هستید خبر دهید .موفق باشید...(دانستنیهای روز)

سلام من شما رو لینک کردم
بااسم ((دانستنیهای روز)) منتظر شما هستم

مهری پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ http://www.sr2.blogfa.com

سلام لینک شدی عزیز . موفق یاشی

مرسی ممنون

elahehnamdar جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:16 ب.ظ

سلام، مبارزه با فساد نباید با ملاحظات سیاسی صورت گیرد.

[ بدون نام ] جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:17 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد